احداث نیروگاه حرارتی مصر؛ فرصتی برای حضور پیمانکاران ایرانی

شانا_ گروه نیرو: طرح احداث نیروگاه حرارتی 650 مگاواتی در کشور مصر از طرحهای بزرگ و جذاب برای شرکتهای پیمانکاری و تامین کنندگان ایرانی در حوزه برق و نیروگاه است.

به گزارش شانا، طرح احداث نیروگاه حرارتی 650 مگاواتی در مصر با هزینه کل 685 میلیون دلار، از جمله طرح های توسعه ای مصوب صندوق اوپک برای کشور مصر به شمار می رود که فرصت مناسبی را برای حضور شرکت های پیمانکاری و تامین کنندگان ایرانی در حوزه های برق و نیروگاهی پدید آورده است.

سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران از تصویب 10 فقره تسهیلات مالی در صندوق اوپک به نفع طرحهای زیربنایی و توسعه ای در کشورهای فقیر و کم درآمد و برخی کشورهای درحال توسعه خبر داده و اعلام کرده است: هیئت مدیره صندوق اوپک برای توسعه بین المللی در نشست 146 خود در وین اتریش، این تسهیلات مالی را به تصویب رساند.

بر اساس این گزارش در این نشست، پنج فقره تسهیلات به نفع طرحهای زیربنایی جدید در کشورهای مصر، اتیوپی، سنگال، سیشل و سورینام با ارزش کل بیش از 851 میلیون دلار به تصویب رسیده است که طرحهای یاد شده در حوزه های حمل و نقل، انرژی، بهداشت و درمان و آب و فاضلاب تعریف شده اند و عملیات عمرانی و تأمین تجهیزات و ماشین‌آلات آنها به روش مناقصه نامحدود بین‌المللی برگزار  می شود.

طرح احداث نیروگاه حرارتی 650 مگاواتی در مصر نیز با هزینه کل 685 میلیون دلار، از جمله طرحهای توسعه ای مصوب صندوق اوپک برای کشور مصر به شمار می آید که فرصت مناسبی را برای حضور شرکتهای پیمانکاری و تامین کنندگان ایرانی در حوزه های برق و نیروگاهی پدید آورده است.

با توجه به این که امکان شرکت در مناقصه های این طرحهای مصوب صندوق برای همه شرکتهای پیمانکاری از سراسر دنیا وجود دارد، فرصت مناسبی برای پیمانکاران مجرب و تامین کنندگان تجهیزات و ماشین آلات و خدمات فنی و مهندسی ایرانی به منظور بررسی طرحهای متنوع زیربنایی در کشورهای مختلف و استفاده از آنها در قالب فرصتهای صادرات خدمات فنی و مهندسی مهیا شده است.

گزارشهای کامل ابعاد فنی، مالی، اجرایی، تدارکات و اجزاء پنج طرح موصوف که مناقصات آنها به روش نامحدود بین المللی در آینده برگزار می شود به همراه گزارشهای طرحهای مصوب قبلی هیئت مدیره صندوق اوپک، علاوه بر ارسال به سازمان توسعه تجارت، اتاق بازرگانی و انجمنهای تخصصی ذیربط، در پورتال سازمان سرمایه گذاری به نشانی www.OIETAI.ir/fa/opec/plan نیز قابل دسترسی است.

صندوق اوپک برای توسعه بین المللی از نهادهای مالی و توسعه ای بین المللی است که در سال 1976 میلادی به وسیله کشورهای عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) با هدف کمک به پیشرفت و رشد توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورهای فقیر و در حال توسعه از طریق اعطای تسهیلات مالی ترجیحی و کمکهای بلاعوض تاسیس شد.

کد خبر 214374

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =