اروپا باید ارائه فناوری به روسیه را برای توسعه نفت و گاز قطب متوقف کند

کمیسر انرژی اتحادیه اروپا اعلام کرد: در صورتی که روسیه به حل بحران اوکراین کمک نکند، باید ارائه فناوری به این کشور را برای کمک به توسعه میدانهای نفت و گاز قطب شمال متوقف کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز از بروکسل، گانتر اوتینگر، کمیسر انرژی اتحادیه اروپا امروز (چهارشنبه اول مردادماه) اعلام کرد: اگر مسکو در حل بحران اوکراین کمک نکند، اتحادیه اروپا باید ارائه و کمک فنی به روسیه را به منظور توسعه میدانهای نفت و گاز قطب شمال متوقف کند.

وی در یک کنفرانس خبری گفت: اگر روسیه قاطعانه تلاشی برای برقراری صلح در شرق اوکراین و  جلوگیری از تشدید بحرانها در این کشور نکند، دلیلی برای کمک ما به مسکو برای بهبود رشد صنعتشان و توسعه منابع جدید هیدروکربوری نفت و گاز وجود ندارد و بنابراین ما ارائه تجهیزات به مسکو را در فهرست تحریمها قرار می دهیم.

اوتینگر اعلام کرد: برای مثال روسها توسعه میدانهای فراساحلی نفت و گاز در قطب شمال را پتانسیل خوبی برای آینده می بینند، اما توسعه این منابع تنها با استفاده از فناوری های سخت افزاری و نرم افزاری غرب امکان پذیر است و با حفاری و تجهیزات صنعت خود، آنها نمی توانند تولید نفت و گاز داشته باشند.
کد خبر 221748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =