هند میزبان نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس می‌شود

یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو گروه بریکس در گوروگرام هند برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری نیوز آن ایر، هند در روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (چهارم و پنجم تیر) میزبان یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو بریکس در شهر گورگرام واقع در ایالت هاریانا خواهد بود و ریاست این نشست را به عهده خواهد داشت.

یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی بریکس بر سه اولویت اصلی «امنیت و پایداری انرژی»، «دسترسی و برابری انرژی» و «فناوری و نوآوری» تمرکز خواهد داشت.

وزیران نفت و انرژی و مقام‌های بلندپایه از  ۱۱ کشور عضو گروه بریکس در این نشست برای تقویت همکاری‌ها در زمینه امنیت انرژی، پایداری و نوآوری شرکت خواهند کرد.

شعار یازدهمین نشست گروه بریکس در سال ۲۰۲۶ «ساختن برای تاب‌آوری، نوآوری، همکاری و پایداری» است.

یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس همچنین زمینه‌ای را برای هند فراهم می‌کند تا اولویت‌های کشورهای کمتر توسعه‌یافته جهان را پیش ببرد و در شکل‌دهی آینده‌ای فراگیر در حوزه انرژی جهان مشارکت کند.

کد مطلب 2255562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =