تأکید وزیران نفت ایران و هند بر تقویت همکاری‌های نفتی و تجاری

وزیر نفت در دیدار با وزیر نفت و گاز طبیعی هند درباره توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت و انرژی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، محسن پاک‌نژاد در حاشیه یازدهمین نشست وزیران نفت و انرژی گروه بریکس، امروز (پنجشنبه، چهارم تیر) در دومین روز سفرش به گوروگرام، با هاردیپ سینگ پوری، وزیر نفت و گاز طبیعی هند، دیدار و بر توسعه همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های نفت و گاز تأکید کرد.

دیدار وزیران نفت ایران و هند در حالی انجام شد که دو کشور سابقه طولانی همکاری در انرژی دارند و هند تا پیش از تحریم‌های آمریکا از بزرگترین خریداران نفت ایران بود.

پس از توقف واردات نفت ایران ازسوی پالایشگران هندی در سال ۲۰۱۹ سطح همکاری‌های نفتی کاهش یافت، اما دو کشور تاکنون درباره توسعه همکاری‌ها در حوزه انرژی و استفاده از ظرفیت‌های مرتبط از جمله بندر چابهار گفت‌وگو داشته‌اند.

شایان ذکر است وزیر نفت روز چهارشنبه (سوم تیر) در بدو ورود به فرودگاه گوروگرام برای شرکت در یازدهمین نشست وزیران نفت انرژی کشورهای عضو گروه بریکس، با تأکید بر اینکه ایران و هند قرن‌هاست که روابط تاریخی بلندمدتی با یکدیگر دارند، گفته بود: برای توسعه روابط با هند در همه زمینه‌ها به‌ویژه بخش انرژی آماده هستیم.

کد مطلب 2256344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =