۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۷
  • کد خبر: 229646
سقوط قیمت نفت فاجعه بار نخواهد بود

وزیر نفت امارات با اشاره به این که کاهش قیمت نفت موضوع تازه ای نیست، اعلام کرد که سقوط قیمت نفت برای امارات نتایج چندان زیانباری نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه اینترنتی مالایی میل آنلاین، سهیل المزروعی، وزیر نفت امارات، روز دوشنبه (سوم آذرماه) در ابوظبی اعلام کرد که سقوط قیمتهای جهانی نفت برای کشورش فاجعه بار نخواهد بود زیرا امارات اقتصاد خود را متنوع کرده است.

المزروعی در جمع خبرنگاران در ابوظبی، بدون اشاره به جزئیات، اظهار کرد: اوپک روز پنجشنبه در نشست خود به شکل صحیحی درباره موضوع افت کنونی قیمت نفت واکنش نشان خواهد داد.

وی با بیان این که افت قیمت نفت موضوع تازه ای نیست، تاکید کرد که درآمدهای نفتی امارات تنها 30 درصد از تولید ناخالص داخلی کشورش را تشکیل می دهد.

قیمت نفت در بازارهای جهانی در واکنش به عواملی همچون کاهش تقاضای نفت، رشد آهسته اقتصاد جهانی، افزایش تولید نفت از شیل اویلهای آمریکا، و افزایش ارزش دلار، در ماههای گذشته سقوط کرد و به کمترین مقدار در چهار سال گذشته رسید.

امارات روزانه دو میلیون و 800 هزار بشکه نفت خام تولید می کند و از این نظر سومین تولیدکننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) پس از عربستان و عراق به حساب می آید.

 

کد خبر 229646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =