مقام نفتی لیبی به دلایل شخصی ربوده شده است

وزیر نفت دولت مخالفان لیبی، امروز (سه شنبه 7 بهمن ماه) اعلام کردکه ربوده شدن نماینده لیبی در هیئت عامل اوپک یک موضوع شخصی است و ارتباطی با شغل وی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری اخبار لیبیا، ماشاءالله الزوی در کنگره ملی عمومی طرابلس، گفت: تلاش برای یافتن مکان سمیر کمال، نماینده لیبی در هیئت عامل اوپک که چند روز پیش در طرابلس ربوده شد همچنان ادامه دارد و به نظر می رسد ربوده شدن وی به دلایل شخصی بوده است و ارتباطی با شغل وی ندارد.

بر اساس این گزارش، یک گروه ناشناس روز پنجشنبه گذشته (٢٥ دیماه) سمیر کمال را پس از خروج از دفتر کارش در شرکت ملی نفت لیبی، ربود.

کمال، از سال 2012، نماینده لیبی در هیئت عامل اوپک و از سال 2011 ، مدیر برنامه ریزی و پیگیری در شرکت ملی نفت این کشور بوده است.

در همین حال، مقامهای رسمی اعلام کردند از آنجا که عبدالله الطینی، نخست وزیر دولت مرکزی لیبی، کمال را برای آخرین نشست اوپک در ماه گذشته معرفی نکرده بود، جایگاه وی به عنوان نماینده اوپک زیر سئوال است.

با این وجود، پایگاه اینترنتی اوپک همچنان نام سمیر کمال را به عنوان نماینده لیبی در اوپک معرفی کرده است و دولت مخالفان لیبی نیز وی را با این عنوان می شناسد.

آدم ربایی در لیبی هم اکنون با شدت گرفتن درگیریهای دولت مرکزی و دولت مخالفان برای به دست گرفتن کنترل منابع نفتی، زیاد شده است.

هم اکنون دو دولت در لیبی برای کنترل کشور با یکدیگر به شکل مسلحانه در جنگ هستند. دولت لیبی که توسط مجامع بین المللی به رسمیت شناخته می شود در شرق این کشور حکومت را به دست دارد و دولت مخالفان نیز، طرابلس، پایتخت لیبی را در اختیار گرفته است.

کد خبر 233883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =