به گزارش شانا، سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست با اعلام خبر ارائه پیش نویس بستههای حمایتی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودروهای هیبریدی به کمیسیون زیربنایی دولت گفت: فراهم کردن شرایط برای استفاده و نیز ورود این خودروها بستگی به جدیت وزارت مذکور دارد.
مسعود زندی، با بیان اینکه دولت تنها توان ارائه تسهیلات بانکی را دارد، افزود: این بسته حمایتی هنوز از سوی دولت بررسی نشده است، از این رو نباید تصور کرد که دولت امکان واردات این خودروها را دارد.
وی با تاکید بر اینکه به فرض ورود این خودروها هنوز بسترهای لازم به منظور بهره برداری از آنها فراهم نیست، تصریح کرد: حتی یک ایستگاه شارژ برای خودروهای هیبریدی در کشور وجود ندارد، بدون تهیه زیرساخت ایجاد انگیزه و تشویق برای ورود و استفاده از این خودروها عملیاتی نیست.
زندی با تاکید بر اینکه فراهم کردن شرایط برای استفاده از این خودروها و نیز استفاده از آنها بستگی به جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت دارد، عنوان کرد: هر چقدر این وزارتخانه جلودار باشد و بتواند تسهیلاتی را فراهم کند، سریعتر میتوان شاهد حضور خودروهای هیبریدی و حتی تمام برقی در ناوگان حمل و نقل کشور بود.
وی با تاکید بر اینکه در صورت ایجاد زیرساختها و ارائه تسهیلات میتوان به ورود این خودورها امیدوار بود، گفت: با محاسبات صورت گرفته به طور عملی ورود این خودروها به سالهای آتی موکول میشود.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست با اشاره به تاثیر استفاده از خودروهای هیبریدی در کاهش آلایندهها، افزود: یک خودروی نو با استاندارد یورو 4 در ازای هر یک کیلومتر پیمایش یک گرم آلایندگی دارد، این عدد برای استاندارد یورور 2 چیزی حدود 2.2 گرم است.
زندی تصریح کرد: اما خودروهای موجود در چرخه استفاده که قرار میگیرند با فرسودگی که ایجاد میشود کاتالیستشان از بین میرود، در نتیجه میزان این آلودگی افزایش خواهد یافت.
سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت از محیط زیست به مطالعات شرکت کنترل کیفیت هوا اشاره کرد و گفت: خودروهای در حال تردد برای هر کیلومتر پیمایش با احتساب فرسودگی پنج تا هفت گرم آلودگی تولید میکنند.
به گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، وی تاکید کرد: با ورود خودروهای برقی عدد آلایندگی یک خودرو بنزینی که چیزی حدود 140 گرم در روز است به صفر میرسد.
نظر شما