بخشهای مختلف کشور نقش حاکمیتی شان را اجرا کنند

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: بخشهای مختلف کشور باید نقش حاکمیتی خود را در بخش تخصصی اجرا کنند.

به گزارش خبرنگار شانا، سردار علی فدوی، امروز ( دوشنبه ، چهارم خردادماه)، در بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی با اشاره به این که یکی از مجموعه هایی که فعالیتهای آن بروز بیرونی دارد بخشهای مرتبط با دریاست که باید نشان دهد نقشهای حاکمیتی خود را انجام می دهد اظهارکرد: همه آنچه درباره دریا و اقتصاد دریایی گفته می شود درست است اما با این وجود هنوز توسعه نیافتگی در دریا وجود دارد. به بیان دیگر درحالی که از دریا استفاده می کنیم،نواقصی هم در این زمینه وجود دارد.   

وی با اشاره به این که دشمنی آمریکا با ایران یک مساله عینی است تصریح کرد: در مسائل حاکمیتی همه می دانند که آمریکا هیچگاه از دشمنی با ایران دست نکشیده اما این دشمن همیشگی ما گفته است که هیچ کدام از اقداماتش علیه ایران به نتیجه نرسیده است. 

 فدوی با اشاره به تراکم اندک جمعیتی در سواحل جنوبی ایران  گفت: باید پای مسائل مختلف دریایی بایستیم و صبر کنیم تا کارمان به نتیجه برسد. نباید صبر کنیم تا نفتمان تمام شود و مصیبتی شکل بگیرد و آن گاه تازه بنشینیم و به فکر یافتن راهکار باشیم. 

 فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که سخت ترین کار ممکن مواجه شدن با قدرتی است که بزرگترین قدرت دنیا محسوب می شود تصریح کرد: خوشبختانه ما توانسته ایم با این قدرت بزرگ یعنی آمریکا مواجه شویم و در برابر آن ایستادگی کنیم. بنابراین در موضوع دریا می توانیم به کارهای بزرگتر و بهتر بیندیشیم. 

 

به گزارش شانا، بیست و سومین همایش ارگانهای دریایی امروز در محمود آباد آغاز شد. این همایش همسو با رهنمودهای مقام معظم رهبری درباره اقتصاد مقاومتی حول چهار محور "ایمنی و محیط زیست دریایی؛ الزامها و زمینه های مورد نیاز در اقتصاد مقاومتی"، "الزامهای ناوگان تجاری، صیادی و مسافری در زمینه های توسعه و اقتصاد مقاومتی"، "نقش بنادر، لجستیک بندری و زنجیره تامین در توسعه دریامحور با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" و "نقش سرمایه انسانی در صنعت حمل و نقل دریایی با تاکید بر سیاستهای اقتصاد مقاومتی" برگزار می شود.

کد خبر 241565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =