توسعه کشور نیازمند توسعه صنعت نفت است

برای توسعه کشور نیازمند توسعه صنعت نفت و رشد این صنعت نیز در گرو سرمایه گذاری و جذب سرمایه است.

به گزارش خبرنگار شانا، سعید مهتدی، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات ایران ( ستصا) صبح امروز ( یکشنبه، هشتم آذرماه) در دومین روز کنفرانس تهران در نشست معرفی ظرفیتهای داخلی کشورگفت: پارس جنوبی به عرصه ای برای خودنمایی سازندگان داخلی بدل شده است زیرا سازندگان داخلی  در بخشهایی موفق شده اند تا صددرصد تجهیزات را بسازند.

وی تصریح کرد: در فازهای 17 و 18 پارس جنوبی میان 9 تا صددرصد اقلام در داخل کشور ساخته شده است.

مهتدی با اشاره به اهداف قراردادهای IPC مبنی بر انتقال دانش فنی و روزآمدکردن دانش شرکتهای داخلی، جهانی کردن شرکتهای داخلی و استفاده حداکثری از نیروهای داخلی ادامه داد: در این میان بحث برد-برد میان سرمایه گذاران داخلی مطرح است.

رئیس هیئت مدیره انجمن ستصا گفت: برای این که بتوانیم در یک رقابت برد-برد حضور داشته باشیم باید هزینه ساخت تجهیزات داخل ارزانتر از تجهیزات خارجی باشد.

به گفته مهتدی سازندگان داخلی خود را مقید به انجام مسائل زیست محیطی می دانند که در این زمینه زیرساختها باید روزآمد شود که در این بخش نیاز به آموزش داریم.

مهتدی گفت: برای انتقال دانش فنی نیز به یک درک مشترک میان شرکتهای داخلی و خارجی نیاز داریم؛ زیرا انتقال دانش فنی یک اختیار نیست، بلکه یک الزام است؛ ضمن این که این قراردادها فرصت خوبی را فراهم کرده تا به سازندگان داخلی اعتماد شود .


کد خبر 251014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =