14 میدان نفتی و گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران معرفی شدند

شرکت نفت مناطق مرکزی ایران 9 میدان نفتی و 5 میدان گازی و یک بسته میدان گازی را در غرب کشور به همراه پروژه پایین دستی توسعه پالایشگاه ایلام در قالب قراردادهای IPC به سرمایه گذاران خارجی حاضر در کنفرانس تهران معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، سید صالح هندی، مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران امروز (یکشنبه ـ 8 آذرماه) در پنل تخصصی فرصتهای سرمایه گذاری در میدانهای خشکی به معرفی شرکت نفت مناطق مرکزی به دلایل جذابیت پروژه های معرفی شده از سوی این شرکت برای سرمایه گذاری خارجی پرداخت.
وی حیطه عملیات شرکت نفت مناطق مرکزی ایران را 75 درصد از کل کشور دانست و افزود: گستره فعالیت این شرکت  در 11 استان در جنوب، جنوب غرب و شمال شرق ایران است.

هندی افزود: مجموعا بیش از 40 درصد تولید گاز کشور از سوی شرکت نفت مناطق مرکزی انجام می شود .

هندی نحوه تقسیم بندی بسته های سرمایه گذاری را براساس موقعیت جغرافیایی، ویژگیهای سنگ و سیال مخزن اعلام کرد وگفت: البته این آمادگی وجود دارد که شرکتها درباره کل بسته ها یا تک تک آنها برنامه کاری ارائه دهند.

مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران درباره بسته 9 میدان نفتی شامل میدانهای نفتی آبان، پایدار، پایدار غرب، دانان، چشمه خوش، دالپری، سومار، نفتشهر و دهلران گفت: 4 میدان شامل پایدار غرب، نفتشهر، آبان و دهلران با کشور عراق مشترک هستند.

وی با بیان این که همه میدانهای نفتی به نوعی توسعه یافته اند، افزود: هم اکنون این میدانها روزانه یکصد هزار بشکه نفت تولید می کنند اما ظرفیت تولید آنها 170 تا 200 هزار بشکه قابل افزایش است.

مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران افزود: از سرمایه گذاران انتظار داریم تا در پروژه های ازدیاد برداشت و مدیریت مخزن برنامه های خود را ارائه کنند، سرمایه گذارانی که در این بخش برنامه کاری ارائه کنند از شانس بالاتری برای مشارکت برخوردارند.

وی میدانهای سفید زاخور، دی، فاز دو آغار، سفید باغون و هالگان را 5 میدان گازی این شرکت معرفی کرد و گفت: هم اکنون از این میدانها تنها میدان آغار در حال تولید است.

به گفته مدیر برنامه ریزی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران پیش بینی شده است که با طرح توسعه این 5 میدان دو هزار میلیون فوت مکعب گاز و 27 هزار بشکه میعانات گازی در روز تولید شود.

هندی گفت:  تولید گاز چهار میدان گازی برای فرآورش به پالایشگاه جم و تولید میدان آغار به پالایشگاه فراشنبد ارسال می شود.

وی آخرین بسته پیشنهادی را توسعه فاز دوم میدان تنگ بیجار در غرب کشور با شرائط ویژه مخزنی  اعلام کرد و افزود: این میدان در حال حاضر جزو میدانهای تولیدی است که روزانه 250 میلیون فوت مکعب تولید دارد و بعد از توسعه تا 350 میلیون فوت مکعب قابل افزایش است.

کد خبر 251034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =