زنگنه: درباره سقف تولید و روشی برای نظارت مطلوب بر آن گفتگو شد

وزیر نفت ایران پس از نشست 168 اوپک در وین گفت: درباره تعیین یک سقف تولید و روشی مطلوب برای نظارت بر آن گفتگو شد.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه بعداز ظهر امروز به وقت محلی وین پیش از ترک هتل اینترکنتیننتال به سمت فرودگاه این شهر در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی در این باره که چرا اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت تصمیم جدیدی نگرفتند، گفت: دو دیدگاه در اوپک وجود دارد، دیدگاه نخست این است که گروهی معتقدند که روند کنونی، منافع بلند مدت اوپک را حفظ می کند، اما گروه دیگری بر این باورند که ما باید منافع کوتاه مدت را در نظر گیریم.

وزیر نفت در پاسخ به پرسش دیگری در این باره که سقف تولیدی در نظر گرفته شد، عنوان کرد: ما سقف تولیدی نداریم.

وی در واکنش به پرسشی مبنی بر این که آیا عربستان امروز مانع رسیدن به نتیجه در نشست شد، گفت: استفاده از چنین عبارتهایی برای روابط میان اعضای اوپک صحیح نیست.

وزیر نفت تاکید کرد: هر یک از کشورهای عضو اوپک دیدگاه های خود را مطرح می کنند و برای من آشکار کردن جایگاه دیگران کار پسندیده ای نیست.

زنگنه در پاسخ به پرسشی در این باره که آیا کشورهای عضو، امروز درباره سهمیه بندی اعضا بحث و گفتگو کردند، گفت: ما درباره سهمیه تولید بحث نکردیم اما ما درباره تعیین یک سقف تولید و  روشی مطلوب برای نظارت بر آن مذاکره کردیم.

وی در واکنش به این پرسش که اوپک نقش سازنده خود را امروزه در بازارهای جهانی از دست داده است، گفت: ما در طول سالیان گذشته افت و خیزهای بسیاری داشته ایم.

کد خبر 251277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =