لینده آلمان وارد بازار پتروشیمی ایران می شود

عضو هیئت مدیره شرکت لینده آلمان گفت: این شرکت پس از اجرایی شدن برجام و لغو تحریمها، وارد بازار پتروشیمی ایران می شود.

به گزارش خبرنگار شانا، کریستین بروش صبح امروز (یکشنبه 22 آذرماه) در نخستین روز برگزاری دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران و در جریان یک پانل تخصصی، با بیان این مطلب افزود: شرکت لینده آلمان برای اجرای فعالیتهای بازرگانی خود در صنعت پتروشیمی ایران، منتظر روز اجرای برجام است.

وی اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران با توجه به پتانسیلهای بی نظیر خود می تواند پیشتاز توسعه اقتصادی این کشور باشد.

بروش با بیان این که مصرف سرانه محصولات پتروشیمی در ایران به ازای هر نفر 152 کیلوگرم در سال است، ادامه داد: این درحالی است که این میزان در کشورهای صنعتی بیش از 200 کیلوگرم است.

وی به تغییرات بازارهای جهانی محصولات پتروشیمی اشاره کرد وگفت: در سالهای اخیر افزایش چشم افسای تولید الفین در کشور چین و نیز تولید گاز از منابع شیل گازی، سبب تلاطم در بازار شده است.

به گفته وی، ایران برای پیش بردن طرحهای در دست اجرای خود باید وضع بازار و قیمت خوراک را در چند سال آینده بررسی کند و این طرحها را هدفمند پیش ببرد که در این مسیر، استفاده از فناوریهای روز برای ایجاد تنوع در محصولات ضروری به نظر می رسد.

ایران می تواند تا سال 2025 سهم عمده ای را در بازار پتروشیمی دنیا در اختیار بگیرد

عضو هیئت مدیره شرکت لینده آلمان به لغو برخی پروژه های پتروشیمی در دنیا به دلیل کاهش قیمت نفت خام اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال هم اکنون نرخ تولید بوتادین هر تن 700 دلار است، در حالی که این قیمت باید به ازای هر تن 2 هزار دلار باشد.

وی افزود: پروژه های کنونی در صنعت پتروشیمی ایران حاصل توسعه در دوران قبل از تحریمهاست و ایران می تواند تا سال 2025 با ورود به بازار و افزایش سه برابری تولید خود، سهم بسزایی از بازار پتروشیمی را در اختیار بگیرد.  

بروش به تنوع وجود خوراک همچون گاز و نفتا در کشور ما اشاره کرد و گفت: ایران می تواند با استفاده از فناوریهای مختلف، توسعه صنعت پتروشیمی را به صورت زنجیره ای ادامه دهد تا نوسانات بازار در این صنعت کمتر تاثیر بگذارد.

وی در دسترس نبودن ابزار مالی فاینانس و نبود شفافیت در قوانین سرمایه گذاری ایران را از جمله چالشهای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان خواند.

عضو هیئت مدیره شرکت لینده آلمان، سرمایه گذاری را در صنعت پتروشیمی ایران سودآور دانست و خاطرنشان کرد: این شرکت علاقه زیادی دارد تا در دوران پساتحریم، دوباره در این صنعت آغاز به کار کند.

 همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح امروز (22 آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر فردا (23 آذرماه) به کارخود پایان می دهد.


کد خبر 251654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =