دستاوردهای صنایع پایین دستی وزارت نفت بررسی شد

آخرین دستاوردهای بخشهای پایین دستی وزارت نفت در سومین نشست تخصصی صنایع پایین دستی این وزارتخانه بررسی شد.

به گزارش شانا، در سومین نشست تخصصی صنایع پایین دستی وزارت نفت که با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان حوزه پایین دستی در سطح وزارت نفت برگزار شد، بر لزوم اطلاع رسانی فعالیتها، طرحها و پروژه های اجراشده، معرفی آخرین دستاوردها و طرحهای شاخص و برنامه های پیش رو به منظور بهبود تعامل، همکاری و هماهنگی در بخشهای پایین دستی وزارت نفت تاکید شد.

براساس این گزارش، این نشست سالانه به درخواست اداره کل اجرای سیاستهای اصل 44 و برنامه ریزی صنایع پایین دستی معاونت برنامه ریزی وزارت نفت و باهمکاری پردیس توسعه صنایع پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت، به منظور تبادل تجربیات و همسوسازی اقدامهای بخشهای مختلف وزارت نفت در حوزه صنایع پایین دستی برگزار شد.

گفتنی است: در این گردهمایی توانمندیها و دستاوردهای پردیس پایین دستی پژوهشگاه صنعت نفت برای شرکت کنندگان معرفی و همچنین پنج طرح شاخص و برگزیده از بخشهای مختلف وزارت نفت در حوزه پایین دستی از سوی مدیران پروژه ارائه شد.

به گزارش پژوهشگاه صنعت نفت، طراحی و ساخت سامانه پیشگیری از تشکیل رسوب در مخازن (شرکت پایانه های نفتی)، مدیریت انرژی در وزارت نفت براساس استاندارد ISO50001 (شرکت بهینه سازی مصرف سوخت)، مراحل تدوین دانش فنی واحد پلی اتیلن سنگین و واحد تولید پروپیلن از متانول (شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی) از پروژه‌های مطرح شده در این جلسه بوده‌اند.

علاوه بر این مراحل تدوین دانش فنی نمکزدای الکترواستاتیک نفت خام و دانش فنی شیرین سازی گاز طبیعی پارسی سول پژوهشگاه صنعت نفت از دیگر پروژه های مورد بررسی در این جلسه بود.

شایان ذکر است که سومین نشست تخصصی صنایع پایین دستی به میزبانی پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد و در پایان نیز شرکت کنندگان به منظور آشنایی با دستاوردهای پردیس توسعه صنایع پایین دستی این مرکز، از پایلوتهای این پردیس بازدید کردند.

کد خبر 251672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =