قانون حمایت از صنعت برق کشور ابلاغ شد

رئیس جمهوری، قانون حمایت از صنعت برق کشور را برای اجرا ابلاغ کرد.

به گزارش شانا، قانون حمایت از صنعت برق کشور در قالب 6 ماده و یک تبصره تصویب و از سوی دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری برای اجرا به وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ابلاغ شد.

مطابق قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، مصوب یکم اردیبهشت ماه سال 1394، پیش بینی شده است که 70 درصد منابع حاصل از واگذاریهای مرتبط با صنعت برق در بودجه سالانه، برای تکمیل طرحهای نیمه تمام صنعت برق به شرکت توانیر اختصاص یابد.

همچنین تعیین قیمت انواع سوخت مصرفی نیروگاهها براساس ارزش حرارتی سوخت و تعیین و ابلاغ جدول هزینه های برقراری انشعاب برق به تفکیک مناطق مختلف کشور، در کلانشهرها به تفکیک مناطق شهرداری از سوی وزارت نیرو، از جمله مفاد این قانون است.

علاوه بر این، پیش بینی عوارض مصرف هر کیلووات ساعت برق در بودجه سالانه از سوی دولت و اعتبار لازم برای پرداخت مابه التفاوت قیمت فروش تکلیفی انرژی برق و انشعاب با قیمت تمام شده از دیگر موارد این قانون است.

معافیتهای قانونی اعمال شده برای هزینه های انشعاب در بودجه سنواتی کل کشور از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور به عنوان مواد شش گانه این قانون ذکر شده است.

برابر تبصره این قانون، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور موظف است مابه التفاوت موضوع این ماده را از سال 1388 تا سال 1393 براساس صورتهای مالی مورد تایید سازمان حسابرسی محاسبه و در لوایح بودجه سالهای آینده پیش بینی و در اختیار وزارت نیرو قرار دهد و به منظور پرداخت بدهیهای بخش برق اعم از پیمانکاران، مشاوران، سازندگان تجهیزات برق، فروشندگان برق، بانکها و دیگر طلبکاران قرار دهد.

این قانون مشتمل بر 6 ماده و یک تبصره در جلسه علنی روز یکشنبه 10 آبانماه 1394 مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در تاریخ 27 آبانماه 1394 به تایید شورای نگهبان رسید.


کد خبر 251679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =