همایش اندازه گیری و صحه گذاری و کاربردهای آن در بهینه سازی

همایش «اندازه‌گیری و صحه‌گذاری و کاربردهای آن در طرحهای بهینه‌سازی» با حضور مدیران ارشد و تصمیم سازان کلیدی کشور روز دوشنبه (23 آذرماه) از سوی شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، هدف از برگزاری همایش اندازه گیری و صحه گذاری و کاربردهای آن در طرحهای بهینه سازی، آشنایی صاحبنظران با پتانسیل کارآیی انرژی و نقش اندازه‌گیری و صحه‌گذاری در طرحهای بهینه‌سازی و نیز قراردادهای مبتنی بر عملکرد است.

براساس این گزارش، در طرحهایی که با استفاده از پتانسیلهای ماده 12 قانون رفع موانع تولید و ارتقای نظام مالی کشور تعریف می‌شوند، بازپرداخت سرمایه‌گذاری براساس نتایج حاصل از عملکرد آن خواهد بود و اندازه‌گیری و صحه‌گذاری نتایج اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت.

فرصتهای سرمایه گذاری در صنعت بهینه سازی مصرف سوخت در ایران، قراردادهای مبتنی بر عملکرد انرژی در ایران و جهان و سازوکار تأمین مالی آنها، اصول و مبانی اندازه گیری و صحه گذاری و اهمیت آن در قراردادهای مبتنی بر عملکرد و زیرساختهای موجود برای بکارگیری اندازه گیری و صحه گذاری در طرحهای کشور با تمرکز بر ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور از محورهای کلیدی این همایش هستند.

آشنایی هرچه بیشتر مدیران و تصمیم‌گیران حوزه دستگاههای اجرایی، بانکها و سرمایه‌گذاران سبب ایجاد درک مشترک بیشتر در میان ذینفعان خواهد بود، بنابراین در این همایش سعی شده از نمایندگان همه ذینفعان کلیدی و همچنین از رؤسا و نمایندگان اتاقهای بازرگانی به عنوان نمایندگان بخش خصوصی و سرمایه‌گذار دعوت شود.

شایان ذکر است که شرکت بهینه‌سازی مصرف سوخت، همسو با اجرای وظایف خود از سال گذشته، اقدام به تهیه زیرساختهای مربوط به این مقوله از جمله در دسترس قرار دادن نسخه ترجمه شده پروتکل بین‌المللی اندازه‌گیری و صحه‌گذاری عملکرد انرژی(IPMVP) و حمایت از برگزاری آموزشهای متخصصان اندازه‌گیری و صحه‌گذاری با استفاده از الگوی متناظر خارجی آن و برگزاری آزمونهای مربوطه کرده است.

این همایش با حضور محمدمهدی رحمتی، معاون برنامه ریزی و نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت و نصرت الله سیفی، مدیرعامل شرکت بهینه سازی مصرف سوخت روز دوشنبه (23 آذرماه) در باشگاه شماره یک شرکت ملی نفت ایران برگزار می شود.

گفتنی است: روز سه شنبه (24 آذرماه) نیز کارگاهی برای آشنایی با پروتکل بین‌المللی تأمین مالی کارآیی انرژی (IEEFP) ترتیب داده شده است که از علاقمندان ورود به این عرصه در قالب بانکها و مؤسسات تأمین مالی، سرمایه‌گذاران و ناظران دعوت شده است در این کارگاه شرکت کنند.

کد خبر 251682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =