اعلام آمادگی تکنیپ برای انتقال فناوریهای بروز صنعت پتروشیمی به ایران

مدیر بخش اتیلن شرکت تکنیپ فرانسه با اشاره به این که ایران دارای قابلیتهای بزرگ سرمایه گذاری است، گفت: این شرکت به عنوان یکی از ارائه دهندگان دانش فنی آمادگی دارد فناوریهای نوین خود را به ایران انتقال دهد و آماده همکاری با صنعت پتروشیمی است.

به گزارش خبرنگار شانا، ژان پل لوژیه، امروز (دوشنبه، ٢٣ آذرماه) در ششمین نشست تخصصی دوازدهمین همایش صنعت پتروشیمی ایران اظهار کرد: امروزه اتیلن نقش مهمی در فرآیند توسعه صنعت پتروشیمی در سطح جهان دارد و با شتاب در حال گسترش است.

وی افزود: شرکت تکنیپ با توجه به وجود زیرساختها و قابلیتهای خود در منطقه خاورمیانه بویژه کشورهای ایران، قطر و کویت در بخش اتیلن فعال است و ما تجربه خوبی از همکاری با شرکتهای ایرانی در پتروشیمی های اراک و تبریز داریم. همچنین طرحهای مختلفی در منطقه پارس جنوبی با شرکتهای ایرانی انجام داده ایم.

نماینده شرکت فرانسوی تکنیپ ادامه داد: پتروشیمی ها در ایران می توانند با بهره گیری از فناوریهای نوین کسب شده از سوی این شرکت هزینه های تولید را کاهش دهند و فناوری تکنیپ می تواند افزون بر طرحهای جدید در حال ساخت، شرکتهای در حال تولید را نیز به روز و کارآمد کند.

وی ادامه داد: شرکت تکنیپ، تیم متخصص در بخش R&D دارد و موفق شدیم 16 پتنت جدید را تولید کرده و عملیاتی کنیم.

لوژیه تصریح کرد: منطقه خاورمیانه و نیز ایالت لوئیزیانا در آمریکا مناطقی بسیار مهم برای توسعه صنعت پتروشیمی در بخش اتیلن هستند و با توجه به افزایش تقاضا برای اتیلن چشم انداز تولید این محصول مطلوب است.

وی با بیان این که ایران دارای جمعیتی جوان با قابلیتهای بزرگ سرمایه گذاری است، گفت: شرکت تکنیپ به عنوان یکی از ارائه دهندگان دانش فنی آمادگی دارد، فناوریهای کسب شده را به ایران منتقل کند و آماده همکاری با صنعت پتروشیمی هستیم.

به گزارش شانا، همایش بین المللی پتروشیمی (IPF) صبح دیروز (٢٢ آذرماه) در مرکز همایشهای بین المللی صداو سیما آغاز به کار کرد و عصر امروز (٢٣ آذرماه) به کار خود پایان می دهد.

کد خبر 251726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =