ایران تا 70 سال آینده صادرکننده نفت است

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با بیان این که تا بیش از 70 سال آینده امکان تولید و صادرات نفت در مناطق نفتخیز جنوب کشور وجود دارد، گفت: سال آینده بزرگترین کارخانه فرآورش نفت نمکی خاورمیانه در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش شانا،بیژن عالی پور با اعلام این که مهمترین برنامه پیش روی شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب در صورت لغو تحریمها، اجرای طرحهای تولید ثانویه و افزایش ضریب بازیافت در میدانهای نفتی این شرکت است، گفت: با استفاده از تکنولوژیهای جدید امکان افزایش ضریب بازیافت در بیشتر میدانهای نفتی در مناطق نفتخیز جنوب وجود دارد.

عالی پور با بیان این که هم اکنون بیشتر میدانهای مناطق نفتخیز جنوب در نیمه دوم عمر خود قرار دارند، تصریح کرد:به این معنا نیست که دوره افزایش تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب تمام شده باشد.

وی با اعلام این که بدون احتساب اکتشافات جدید دست کم امکان تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب ایران تا 70 سال آینده وجود دارد، اظهارکرد: با افزایش ضریب بازیافت در مخازن موجود حتی برداشت بیشتر نفت هم امکان پذیر می شود.

به گزارش شرکت ملی نفت ایران، عالی پور همچنین با اشاره به برنامه راه اندازی واحدهای جدید نمکزدایی و بهبود کیفیت نفت خام صادراتی ایران، گفت: از این رو بزرگترین واحد نمکزدایی نفت منطقه خاورمیانه با ظرفیت فرآورش روزانه ٢٢٠ هزار بشکه نفت خام در منطقه کارون در حال ساخت است.

عالی پور با بیان این که پیش بینی می شود تا سال آینده این مجتمع عظیم فرآورش نفت نمکی در مدار بهره برداری قرار گیرد، تاکید کرد: این کارخانه نمک زدایی متشکل از چهار واحد فرآورشی ٥٥ هزار بشکه‌ای است.


کد خبر 251731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =