ضرورت افزایش رایزنی برای جلوگیری از کاهش غیرطبیعی قیمت نفت

معاون اول رئیس جمهوری و رئیس جمهوری الجزایر در دیدار مشترک بر ضرورت افزایش رایزنی برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت تاکید کردند.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری عصر دیروز (پنجشنبه، 26 آذرماه) دربخش پایانی سفر دو روزه ی خود به الجزایر در دیدار با عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس جمهوری این کشور با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با نخست وزیر الجزایر درباره یافتن راهکارهایی برای جلوگیری از کاهش قیمت نفت تصریح کرد: با نخست وزیر الجزایر توافق کردیم که با کمک کشورهای عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) راه حلی برای جلوگیری از کاهش غیر طبیعی قیمت نفت پیدا کنیم.

وی همچنین در این دیدار با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی کشورهای مسلمان از جمله عراق، سوریه و یمن، نقش الجزایر در حل مسائل کشور لیبی را پراهمیت و سازنده توصیف کرد و گفت: ایران و الجزایر می توانند نقش مهمی در حل مشکلات و مسائل جهان اسلام ایفا کنند.

جهانگیری با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی کشورهای مسلمان از جمله عراق، سوریه و یمن، نقش الجزایر در حل مسائل کشور لیبی را پراهمیت و سازنده توصیف کرد و گفت: ایران و الجزایر می توانند نقش مهمی در حل مشکلات و مسائل جهان اسلام ایفا کنند.

وی با بیان این که مناسبات اقتصادی تهران ـ الجزیره مطابق با اراده  سیاسی و متناسب با روابط فرهنگی میان دو کشور پیش نرفته است، یادآور شد: در کمیسیون عالی مشترک تصمیمهای خوبی برای توسعه مناسبات اقتصادی دو طرف اتخاذ شد و امیدوارم با توافقهایی که میان مسئولان دو کشور صورت گرفت بسیاری از موانع از جمله مشکلات پیش روی مبادلات بانکی رفع شود.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به وجود ظرفیتهای فراوان برای فعال شدن بخش خصوصی دو کشور گفت: باید برای رفع موانع پیش روی بخش خصوصی تلاش کنیم تا شرکتهای خصوصی بتوانند زمینه  توسعه مبادلات تجاری را فراهم کنند.

جهانگیری از مواضع الجزایر در قبال پرونده ی هسته ای ایران قدردانی و اظهار امیدواری کرد پس از لغو تحریمهای ایران جهش خوبی در روابط اقتصادی میان تهران و الجزیره بوجود آید.

بوتفلیقه نیز در این دیدار ضرورت افزایش رایزنیهای میان دو کشور را برای موضوعهای مختلف از جمله کاهش قیمت نفت مورد تاکید قرار داد و گفت: باید با کمک کشورهای دوست و برادر همچون ایران راه حلی برای این معضل پیدا کنیم.

کد خبر 251963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =