همکاری با دانشگاهها، تبلور اقتصاد مقاومتی در وزارت نفت است

رئیس دانشگاه صنعت نفت با بیان این که امضای قرارداد همکاری با دانشگاهها در صنعت نفت، تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی است، گفت: براساس افق چشم انداز، تولید ناشی از اقتصاد دانش بنیان باید 50 درصد تولید ناخالص ملی باشد.

به گزارش خبرنگار شانا، عبدالنبی هاشمی عصر امروز ( شنبه، 28 فروردین ماه) در پنل «نقش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در انتقال و توسعه دانش بنیادین فناوری بالادست صنعت نفت» در همایش «صنعت نفت دانش بنیان؛ تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی»، انعقاد قرارداد توسعه فناورانه 9 مخزن نفتی با دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی را فرصتی برای آموزش عالی کشور در تحقق ایده اقتصاد دانش بنیان دانست و افزود: امضای این قراردادها فرصت طلایی برای مراکز آموزش عالی کشور به منظور  فراهم کردن زیرساختهای مورد نیاز اقتصاد مقاومتی است. 

رئیس دانشگاه صنعت نفت با اشاره به بندهای مختلف سیاستهای اقتصاد مقاومتی گفت:  بار اصلی تحقق این سیاستها بر دوش دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی است؛ ضمن این که ظرفیت بزرگی در دانشگاهها برای تحقق این امر وجود دارد.

هاشمی تصریح کرد: براساس سیاستهای تدوین شده در افق چشم انداز، اقتصاد دانش بنیان منشا اقتصاد مقاومتی است که براین اساس تولید ناشی از اقتصاد دانش بنیان باید 50 درصد تولید ناخالص ملی باشد.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم، وزیر نفت با فراهم کردن زمینه همکاری علمی و عملی میان دانشگاهها و صنعت نفت که تبلور آن انعقاد قرارداد توسعه فناورانه مخازن نفتی با 9 دانشگاه و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور است، اقدام و عمل را در اقتصاد مقاومتی به منصه ظهور رسانده است.

رئیس دانشگاه صنعت نفت زمینه سازی ایجاد و گسترش آزمایشگاههای مرجع، مهارتی شدن آموزشها و در نهایت تبدیل شدن به دانشگاههای کارآفرین را از جمله اهداف امضای قرارداد توسعه میدانها با دانشگاهها اعلام کرد.

وی گفت: همچنین از صنعت نفت انتظار داریم  به دانشگاهها اعتماد کند و اطلاعات را به موقع در اختیار آنها قرار دهد. 

 

به گزارش خبرنگار شانا، همایش «صنعت نفت دانش بنیان، تبلور اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی» از صبح امروز (٢٨ فروردین ماه) با حضور مقامهای عالیرتبه کشور و مدیران ارشد نفتی در سالن همایشهای بین المللی پژوهشگاه صنعت نفت آغاز بکار کرده است.

کد خبر 258291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =