زاهدان تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل می شود

گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به صورت ویژه در دستور کار شرکت ملی گاز ایران قرار دارد و شهرستان زاهدان تا پایان امسال به شبکه سراسری گاز متصل می شود.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در گفتگو با خبرنگار شانا اظهار کرد: اجرای خط لوله گاز ایرانشهر_ زاهدان هم اکنون در دست اجراست و براساس برنامه تعریف شده تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
 
حمیدرضا عراقی افزود: اجرای این پروژه با سرعت در جریان است و باتوجه به برنامه ریزی انجام شده تا پایان امسال شاهد گازرسانی به شهرستان زاهدان خواهیم بود.
 
وی در ادامه با اشاره به پروژه گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان یادآور شد: هدف از اجرای این طرح، ایجاد زیرساختهای لازم برای گازرسانی به شهرهای زاهدان، زابل، خاش، کنارک، چابهار و گازرسانی به نیروگاههای این استان است.
 
عراقی با بیان این که گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان سالانه ٦٦٠ میلیون دلار صرفه جویی از طریق جایگزینی گاز با سوختهای مایع به همراه خواهد داشت، تصریح کرد: هزینه این پروژه ١,٨ میلیارد دلار برآورد شده که با توجه به جایگزینی گاز با سوختهای مایع طی سه سال قابل بازگشت است.
 
به گفته معاون وزیر نفت، گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از تولید و انتشار سالانه ١,٨ میلیون تن دی‌ اکسیدکربن، یکهزار تن مونوکسید کربن، هشت هزار تن اکسیدهای ازت و ٢٤ هزار تن اکسید‌های گوگرد جلوگیری می کند.

گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان از جمله پروژه های اولویت دار شرکت ملی گاز ایران به شمار می رود.

برای تحقق این پروژه در مجموع بیش از ٩٥٠ کیلومتر خط لوله شامل، ٢٦٥ کیلومتر خط لوله ٣٦ اینچ (ایرانشهر به زاهدان)، ٨٥ کیلومتر خط لوله ١٦ اینچ (ایرانشهر به خاش)، ٢٨٠ کیلومتر خط لوله ٥٦ اینچ (ایرانشهر به چابهار)، ١٢٧ کیلومتر خط لوله ٣٦ اینچ و ١٢٧ کیلومتر خط لوله ٢٠ اینچ (زاهدان به زابل) احداث می شود.

قرارداد گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به روش BOT، اوایل مهرماه پارسال با حضور وزیر نفت امضا شد و علاوه بر ساخت خطوط یادشده، شبکه تغذیه و توزیع گاز شهری و روستایی در شهرهای زاهدان، زابل، خاش و چابهار نیز اجرا می شود.

کد خبر 259070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =