فرآورش گاز کشور پارسال به مرز 180 میلیارد مترمکعب رسید

پالایشگاههای گازی کشور، پارسال ١٧٨,١ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی فرآورش کردند که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال ٩٣ بیش از ٦ درصد رشد داشته است.

  • معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران در حاشیه بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به خبرنگار شانا گفت: پارسال، پنج میلیارد و ٥٣٠ میلیون مترمکعب گاز از فاز ١٢ پارس جنوبی و نزدیک به چهار میلیارد مترمکعب گاز نیز از فازهای ١٧ و ١٨ پارس جنوبی دریافت شده است.
     
    عبدالحسین ثمری با اشاره به حجم دریافت گاز از خط پنجم سراسری گفت: شرکت پالایش گاز بیدبلند در بازه زمانی یادشده بیش از دو میلیارد و ٨٠٠ میلیون مترمکعب و شرکت پالایش گاز فجرجم نیز بیش از یک میلیارد و ٢٠٠ میلیون مترمکعب گاز از خط پنجم سراسری دریافت کرده اند.
     
    وی همچنین درباره تولید گاز مایع (ال پی جی) پالایشگاههای گاز کشور اظهار کرد: تولید ال پی جی پالایشگاههای گاز کشور پارسال با ٣١ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به دو میلیون و ٧٣١ هزار متریک تن رسید.
     
    ثمری با بیان این که تولید میعانات گازی پالایشگاههای کشور در سال ٩٣ بیش از ٢٥ میلیون مترمکعب بوده است، افزود: این مقدار پارسال با ٢٢ درصد افزایش به ٣٠,٧ میلیون مترمکعب رسید.
     
    وی اعلام کرد: پارسال، یک میلیون و ٧٥ هزار تن گوگرد در شرکتهای پالایش گاز تولید شده که این مقدار نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن شاهد رشد هفت درصدی بوده است.
     
    معاون عملیات شرکت ملی گاز ایران با بیان این که در سال ٩٣، یک میلیون و ٤٨٠ هزار متریک تن اتان تولید شده است، اعلام کرد: این مقدار پارسال با ١٠ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال پیش از آن به بیش از یک میلیون و ٦٢٨ هزار متریک تن رسیده است.
کد خبر 259709

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =