۸ شهریور ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
  • کد خبر: 267985
تلاش انی برای افزایش تولید گاز در مصر

انی قصد دارد تولید روزانه میدان گازی نورس مصر را در سال 2017 میلادی به یک میلیارد فوت مکعب برساند.

به گزارش روزنامه دیلی نیوز مصر، شرکت انرژی انی ایتالیا قصد دارد تولید روزانه میدان گازی نورس را در دلتای نیل واقع در منطقه ساحلی بالتیم مصر از 700 میلیون فوت مکعب به یک میلیارد فوت مکعب در آغاز سال 2017 میلادی برساند.

طبق گزارش منابع خبری مصر، حفاری و توسعه اخیر چاه‌های این میدان گازی نشان داده است که تولید آن می‌تواند از میزان پیش بینی شده، یعنی 700 میلیون فوت مکعب، بیشتر باشد.

پیش بینی‌ها نشان داد که میزان تولید سه چاه گاز این میدان در اواسط ماه سپتامبر سال جاری میلادی با 180 میلیون فوت مکعب افزایش به 700 میلیون فوت مکعب خواهد رسید. هم اکنون تولید روزانه این میدان با تکمیل حفاری چهار چاه و با مجموع سرمایه گذاری 450 میلیون دلار، بیش از 350 میلیون فوت مکعب گاز و سه هزار بشکه میعانات گازی است.

افزایش تولید میدان گازی نورس، افت تولید دیگر میدان‌های گازی مصر را جبران خواهد کرد و تولید ناخالص داخلی این کشور را افزایش خواهد داد. میزان افت تولید گاز این کشور سالانه یک میلیارد و 200 میلیون فوت مکعب یا 100 میلیون فوت مکعب گاز در ماه برآورد شده است.

بنا به گزارش‌ها، تولید روزانه گاز مصر در سال جاری میلادی بالغ بر چهار میلیارد و 500 میلیون فوت مکعب و میزان واردات گاز این کشور یک میلیارد و 300 میلیون فوت مکعب در روز بوده است.

مصر که روزی خود صادر کننده انرژی بود، اکنون به دلیل کاهش تولید نفت و گاز و افزایش مصرف به یک وارد کننده خالص تبدیل شده و به همین دلیل این کشور تصمیم گرفته است با اکتشاف های اخیر، تولید خود را تسریع و نبود توازن را در این زمینه جبران کند.

انی، که ٣٠ درصد سهام آن متعلق به دولت ایتالیا است، بزرگترین تولید کننده خارجی نفت و گاز در قاره آفریقا به‌شمار می‌رود و هم اکنون پروژه های بسیاری در لیبی دارد.

انی مدت ٦٠ سال است که در مصر فعالیت می کند و با تولید روزانه ٢٠٠ هزار بشکه معادل نفت یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت و گاز این کشور آفریقایی به شمار می آید.



کد خبر 267985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =