حامی محیط زیست هستیم

مدیرعامل شرکت نفت وگاز اروندان با بیان این که حافظ منافع محیط زیست هستیم، گفت: از ابتدای فعالیت این شرکت همسو با صیانت از محیط زیست گام برداشته ایم.

به گزارش شانا، به نقل از نفت و گاز اروندان، سلطان کمالی، با اشاره به شعار ملی محیط زیست در سال 95 با موضوع به «سوی طبیعت برای زندگی»، شرکت اروندان را حافظ منافع زیست محیطی دانست و گفت: این شرکت از ابتدای فعالیت خود همواره در راستای صیانت از محیط زیست گام برداشته است. 

وی گفت: در این مدت همه پساب‌های صنعتی و بهداشتی منطقه دارخوین و غرب کارون به چاه‌های دفع پساب تزریق شده است این کار برای جلوگیری از ورود این پساب‌ها به محیط زیست انجام می‌شود. 

کمالی، به اندازه‌گیری آلاینده‌های زیست محیطی و کنترل پارامترهای مشخص شده در قوانین حفاظت محیط زیست و تهیه مدیریت پسماند اشاره کرد و افزود: در این میان می‌توان به مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه شرکت اروندان و جلوگیری از تخلیه آن در محیط زیست و مدیریت پسماندهای عادی، کشاورزی و بیمارستانی مطابق با برنامه عملیاتی مدیریت پسماند اشاره کرد. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان انجام اقدامات لازم برای خریداری و نصب سیستم پایش لحظه‌ای به منظور کنترل و پایش گازهای خروجی از همه دودکش‌های موجود در مناطق عملیاتی را از دیگر اقدامات این شرکت همسو با حفاظت از محیط زیست اعلام کرد. 

وی افزود: همچنین کاشت صد هکتار فضای سبز جنگلی در منطقه دارخوین، چندین نخلستان و بوستان در مناطق عملیاتی برای بهبود فضای سبز این مناطق و همکاری مستمر با سازمان حفاظت محیط زیست شهرستان خرمشهر را در دستور کاری خود قرار داده‌ایم. 

کمالی، با اشاره به انعقاد اولین قرارداد فروش گازهای همراه نفت، گفت: این قرارداد به منظور صیانت از محیط زیست امضا شده است. 

وی، درباره اجرای طرح محیط یار در مدارس ابتدایی شهرستان خرمشهر، افزود: همکاری مستمر با اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرمشهر برای آموزش به دانش آموزان دوره ابتدایی در راستای تربیت نسلی دوستدار و دلسوز برای محیط زیست در قالب طرح محیط یار است. 

به گفته مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان، این طرح در 2 سال تحصیلی متوالی 94-1393 و 95-1394 در شهرستان خرمشهر با هدف فرهنگ سازی اجتماعی به منظور حفظ محیط زیست انجام شده است. 

کد خبر 271289

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =