همکاری‌های اقتصادی ایران و صربستان توسعه می‌یابد

سفیر ایران در بلگراد و معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان در نشستی بر توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی 2 کشور تاکید کردند.

به گزارش شانا، راسیم لیاییچ، معاون نخست وزیر و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان در نشستی با مجید فهیم پور، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلگراد با مروری بر گسترش همکاری‌های 2 کشور در زمینه‌های مختلف به‌ویژه همکاری‌های اقتصادی نسبت به روند توسعه این همکاری‌ها ابراز رضایت کرده و بر ادامه آن تاکید کردند.

تاسیس مرکز تجاری ایران در بالکان و همچنین مرکز اطلاعات گردشگری و تجاری صربستان در تهران از دیگر موضوع‌های مورد گفت‌وگوی سفیر ایران با معاون نخست وزیر صربستان بود.

لیاییچ در مورد برگزاری پانزدهمین کمیسیون مشترک اقتصادی صربستان و ایران که قرار است در فوریه سال 2017 در بلگراد برگزار شود اعلام آمادگی و به رساندن سطح همکاری‌های تجاری 2 کشور همانند زمان یوگسلاوی سابق ابراز امیدواری کرد.

در چهاردهمین کمیسیون مشترک 2 کشور که پارسال در تهران برگزار شد چهار سند توافق همکاری به امضا رسید که طرفین از دستاوردهای حاصل از این کمیسیون مشترک ابراز رضایت کردند.

معاون نخست وزیر صربستان، عنوان کرد: پیش نویس چند سند همکاری دیگر بین صربستان و ایران در حال تهیه است که انتظار می‌رود در پانزدهمین کمیسیون مشترک بین 2 کشور که در سال آینده میلادی در بلگراد برگزار می‌شود به امضا برسد.

سفیر ایران در بلگراد و وزیر گردشگری، تجارت و ارتباطات صربستان در این نشست بر ضرورت برقراری خط هوایی بین پایتخت‌های 2 کشور که سبب تشویق تاجرین و گردشگران جهت سفر به تهران و بلگراد می‌شود و همچنین افزایش اقتصادی را به دنبال خواهد داشت، تاکید کردند.

صربستان و ایران در مدت زمان سه سال و نیم گذشته در زمینه‌های مختلف از جمله اقتصادی، کشاورزی، فرهنگی، سیاسی و گردشگری پیشرفت‌های فراوانی داشته‌اند و سفر مقامها و هیئت های مختلف 2 کشور در این مدت بر گسترش و تحکیم روابط 2حانبه تهران و بلگراد بسیار تاثیرگذار بوده است.

کد خبر 271847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =