پتروناس روی توسعه میدان‌های آزادگان جنوبی و چشمه خوش مطالعه می‎کند

شرکت ملی نفت ایران برای سپردن مطالعه توسعه میدان‌های آزادگان جنوبی و چشمه خوش به شرکت ملی نفت مالزی (پتروناس) تفاهم‌نامه‎ همکاری امضا کرد.

به گزارش خبرنگار شانا، شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروناس مالزی بعدازظهر امروز (چهارشنبه، یکم دی‌ماه) تفاهم‎نامه همکاری امضا کردند که بر مبنای آن، مطالعه میدان‌های آزادگان جنوبی و چشمه خوش به این شرکت مالزیایی سپرده شد.

این تفاهمنامه میان غلامرضا منوچهری، معاون امور توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و محمد انور بن طیب، معاون اجرایی رئیس و مدیرعامل بخش بالادستی شرکت پتروناس امضا شد.

پتروناس از معدود شرکت‎های نفت و گاز جهان است که با توجه به سال‎های اندک فعالیت در صنایع نفت و گاز، هم‌اکنون دارای فعالیت و تیم‎های عملیاتی در هر 2 بخش صنایع بالادستی و پایین دستی صنعت نفت است.

مالزی کشوری در جنوب شرقی آسیا و پایتخت آن کوالالامپور است، سازمان‎های دولتی و وزارتخانه‌های این کشور در شهر جدید پوتراجایا (پایتخت اداری) این کشور واقع است.

مهمترین همکاری‌های نفتی شرکت ملی نفت ایران و مالزی در دوران پیش از اعمال تحریم‌ها به فروش و صادرات نفت خام باز می‌گردد به طوری که ایران به طور میانگین روزانه ۵۰ تا ۶۰ هزار بشکه نفت به این کشور صادر کرده است.

کد خبر 274939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =