انتظار حدود 1000 روستا برای بهره مندی از گاز پایان یافت

همزمان با یکصد و سی و هشتمین پیروزی انقلاب اسلامی، حدود یک هزار روستای ایران از نعمت‌ گاز طبیعی بهره مند می شوند.

به گزارش شانا، با آغاز به کار دولت یازدهم، سرعت گازرسانی به اقصی نقاط کشور افزایش یافت، اکنون ۲۱ هزار و ۸۰۰ روستا از نعمت گاز بهره مند هستند که این مقدار تا پایان امسال به بیش از ۲۳ هزار روستا می‎رسد، پیش‌بینی می‌شود تا آخر امسال، به طور میانگین روزانه به ۱۵ روستا گاز رسانی شود.

بهره برداری از 159 طرح گازرسانی در لرستان

حشمت‌اله شمس خرم‌آبادی، مدیرعامل شرکت گاز استان لرستان، با بیان این که در دهه فجر امسال، طرح گازرسانی به 159 روستا با هزینه 55 میلیارد تومانی به بهره برداری می‌رسد، گفت: برای گازرسانی به این روستاها بیش از 400 کیلومتر خطوط تغذیه و توزیع گاز اجرا شده و هشت ایستگاه تقلیل فشار گاز نیز نصب شده است.

وی با بیان این که با گازرسانی به این تعداد روستا، بیش از 8100 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد، تصریح کرد: همزمان کلنگ گازرسانی به 207 روستای استان لرستان در این دهه به زمین زده می شود که با گازرسانی به این روستاها، 12 هزار خانوار روستایی دیگر از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.  

9 روستای دیگر چهارمحال و بختیاری گازدار شدند

سیامک حیدری، مدیرعامل شرکت گاز استان چهارمحال و بختیاری از اتصال 9 روستا در شهرستان‌های لردگان، اردل و کیار به شبکه گاز طبیعی در این ایام دهه فجر خبرداد و گفت: این طرح‌ها که از طرح‌های ملی نیز محسوب می شوند با اعتباری بالغ بر 158 هزار و 700 میلیون ریال اجرا شده اند.

وی افزود: گازرسانی به روستاها  در راستای  توسعه گازرسانی  و کمک به اقشار آسیب‌پذیر جامعه برای ایجاد رفاه نسبی است.

گاز به 53 روستای ایلام رفت

عباس شمس‌اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام هم با بیان این که در دهه فجر امسال 53 روستا در شهرستان‌های ایلام، مهران، دهلران، چرداول، دره شهر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: با گازرسانی به این روستاها، 5200 خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

وی از آغاز عملیات گازرسانی به شهر توحید و دو روستای کهره و شیراوند از توابع شهرستان چرداول خبرداد و گفت: در ایام دهه فجر سال جاری، عملیات گازرسانی به شهر توحید و 2 روستای کهره و شیراوند با 1100 خانوار آغاز خواهد شد.

99.5 درصد اصفهانی ها از نعمت گاز برخوردارند

سید مصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز اصفهان با بیان این که در دهه فجر امسال، با هزینه‌ای بالغ بر 559 میلیارد و 553 میلیون ریال، هشت طرح گازرسانی افتتاح و عملیات اجرایی هفت طرح نیز در استان اصفهان آغاز می شود، افزود: افتتاح هشت طرح در سطح استان با هزینه‌ای بالغ بر 406 میلیارد و 453 میلیون ریال و عملیات اجرایی 7 پروژه گازرسانی نیز  در این ایام مبارک با هزینه پیش بینی شده، 153 میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال آغاز می شود.

وی با  اشاره به توزیع سالانه حدود 20 میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در سطح استان و بهره مندی 99.5 درصد جمعیت استان اصفهان از نعمت گاز طبیعی، خاطرنشان ساخت: همه رسالت و تلاش کارکنان این شرکت، بهره‌مندی 100 درصدی جمعیت استان در هر سه بخش خانگی، تجاری و صنعتی است.

سهم آذربایجان غربی از گاز رسانی؛ 92 روستا در دهه فجر

منصور صادقیان، مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی نیز از آغاز بهره برداری گازرسانی به یک شهر و 92 روستا در ایام دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین کلنگ گازرسانی به یک شهر دیگر و 150 روستا نیز به زمین زده می شود.

وی با بیان این که برای پروژه‌های گازرسانی به 92 روستای استان، با بیش از 13 هزار و 560 خانوار،  606 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، تصریح کرد: با بهره برداری از پروژه هایی که کلنگ آغاز عملیات اجرایی آن به زمین زده می شود، بیش از  13 هزار خانوار روستایی استان، به شبکه گازرسانی کشور متصل می شوند.

صادقیان ادامه داد: با بهره برداری از طرح‌های گازرسانی به روستاهایی که در حال اجرا هستند، 62 درصد خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار خواهند شد، همچنین 99 درصد خانوار شهری آذربایجان غربی از گاز طبیعی بهره مند هستند.

بهره مندی 80 روستا در گیلان از نعمت گاز

جمشید ظهیری، مدیرعامل شرکت گاز استان گیلان نیز از گازرسانی به 80 روستا در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: برای گازرسانی به این روستاها بیش از 310 میلیارد ریال هزینه شده است و با پیوستن این روستاها به شبکه گاز، مجموع روستاهای گازدار بالای 20 خانوار گیلان به 1869 روستا می رسد.

وی مجموع 80 روستای که در دهه فجر گازرسانی می شود را هفت هزار و 200 خانوار عنوان کرد و گفت: با برخورداری این تعداد خانوار از نعمت گاز، مجموع خانوارهای روستایی گازدار استان به 292 هزار خانوار می رسد.

ظهیری خاطر نشان ساخت: با افتتاح این روستاها، فاز اول پروژه بند «ق» با مجموع 707 روستای بالای 20 خانوار بهره‌مند از گاز به پایان رسیده و درصد بهره مندی گاز روستایی گیلان به حدود 95 درصد می رسد.

گاز به خوشاب خراسان رضوی هم رسید

سید حمید فانی، مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این که در دهه فجر امسال، 18 روستای خوشاب با جمعیتی معادل چهار هزار و 426 خانوار به شبکه سراسری گاز کشور متصل می‌شوند.

وی با بیان این که اتمام این پروژه‌ها با بهره‌گیری از محل منابع مالی داخلی شرکت گاز خراسان رضوی بوده، عنوان کرد: برای گازرسانی به این 18 روستا، 121 میلیارد و 118 میلیون ریال هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی با اشاره به اتمام یکساله این پروژه یادآور شد: چهار هزار و 426 خانوار در این روستاها سکونت دارند و امیدواریم بتوانیم با افزایش ضریب نفوذ گاز در بخش روستایی، قدمی موثر برای رشد و توسعه استان برداریم.

بهره برداری از 82 پروژه در استان خراسان شمالی

حسن رضا میربلوکی، مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی از بهره برداری 82 پروژه شامل 72 طرح گازرسانی به روستاها و گازرسانی به 10 واحد صنعتی و تولیدی در دهه مبارک فجر خبرداد و افزود: اعتبار لازم برای بهره برداری از این 82 پروژه بیش از 382 میلیارد ریال بوده است.

وی افزود: برای اجرای طرح‌های گازرسانی به 72 روستای خراسان شمالی، 410 کیلومتر شبکه اجرا و بیش از پنج هزار  مورد نیز انشعاب گاز برای خانوارها نصب‌شده است که با بهره‌برداری از این طرح‌ها، هفت هزار و 200 خانوار از مزایای آن برخوردار خواهند شد. که از این 72 روستا، 56 روستا دارای مصوبه سفر مقام معظم رهبری است.

به گفته میر بلوکی، برای اجرای طرح‎های یادشده 335 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

کد خبر 275497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =