20 درصد منابع حاصل از فروش گازوئیل به توسعه ناوگان ریلی اختصاص می‌یابد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی مصوب کردند تا از این پس 20 درصد منابع حاصل از فروش گازوئیل به توسعه ناوگان حمل و نقل ریلی کشور اختصاص یابد.

به گزارش شانا، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 30 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان ارائه گزارش کمیسیون عمران در باره نحوه اجرای ماده (70) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، این گزارش را با 120 رای موافق، 25 رای مخالف و  9 رای ممتنع از مجموع 198 نماینده حاضر در جلسه تایید کردند.

در ماده (70) این قانون آمده است: به منظور نگهداری راه‌های کشور و در جهت تثبیت تعرفه حق دسترسی شبکه ریلی و کمک به احداث، توسعه ظرفیت و بهسازی خطوط، ناوگان و شبکه حمل و نقل ریلی برون شهری و نگهداری راه‌های کشور با هدف صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش آلایندگی محیط‌ زیست و کاهش تلفات ناشی از تصادفات جاده‌ای، 20 درصد قیمت گازوییل به استثنای مصارف بخش کشاورزی به عنوان عوارض ازسوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران محاسبه و دریافت می‌شود.

منابع حاصله به حساب خاصی نزد خزانه داری کل کشور واریز و در قالب ردیف‌هایی که در قوانین بودجه سنواتی مشخص می‌شود به نسبت مساوی به توسعه، بهسازی خطوط و ناوگان شبکه حمل و نقل ریلی و نگهداری راه‌ها پس از مبادله موافقت‌نامه میان دستگاه‌های اجرایی ذیربط با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور اختصاص می‌یابد.

کد خبر 276362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =