سهم صنعت پتروشیمی در صادرات غیرنفتی افزایش می‌‎یابد

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی با اشاره به تداوم بررسی یکپارچه سازی بازرگانی محصولات پتروشیمی گفت: با تحقق این امر، سهم صنعت پتروشیمی در صادرات غیرنفتی کشور افزایش می‌یابد.

به گزارش شانا، مرضیه شاهدایی اظهار کرد: با همکاری شرکت‌ها و هلدینگ‎های پتروشیمی به دنبال تدوین راهبرد یا برنامه مشخص صادرات محصولات پتروشیمی کشور برای یکپارچه سازی و وحدت رویه بازرگانی این محصولات هستیم.

وی افزود: اتحاد میان شرکت‌های پتروشیمی می تواند سبب تحقق چشم انداز مثبت و روند پایدار صادرات محصولات پتروشیمی در سال های آینده شود.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی گفت: با فعالیت منسجم مجتمع‌های پتروشیمی برای فروش محصولات، رونق در صادرات این محصولات تحقق می‌یابد که پیامد آن افزایش سهم صنعت پتروشیمی در صادرات غیرنفتی خواهد بود.

شاهدایی با اشاره به این که تهدید صنعت پتروشیمی ایران از سوی رقبای منطقه‎ای بسیار جدی است، ادامه داد: همه فعالان در خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی ایران باید با عزمی راسخ این تهدید را به فرصتی برای این صنعت تبدیل کنند.

وی با تاکید بر این که اتحاد و همبستگی میان شرکت‌های پتروشیمی می تواند افزون بر افزایش تولید منجر به ارتقای جایگاه صنعت پتروشیمی ایران در سطح بین المللی شود، گفت: شرکت‌های پتروشیمی باید متناسب با تحولات جهانی و داخلی به سوی تعالی و توسعه حرکت کنند.

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تصریح کرد: با همگرایی و وحدت همه شرکت‌های تولیدی پتروشیمی در یک برند می توان جایگاه صنعت پتروشیمی را برای توسعه صادرات و حضور قوی در بازارهای جهانی ارتقا داد.

کد خبر 277152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =