پاسخ به ادعاهای مطرح شده در خبرگزاری نسیم آنلاین درباره تولید نفت

شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به گزارش خبرگزاری نسیم آنلاین با عنوان «دروغ مدیرعامل شرکت ملی نفت در باره تولید 4 میلیون بشکه نفت در روز درآمد/ اختلاف 60 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران با اظهارات معاون زنگنه»، توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش شانا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران، در گزارش خبرگزاری نسیم آنلاین آمار تولید شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران از محل منابعی نامعلوم یاد شده و نتیجه‌گیری نهایی در باره عدم دسترسی به برنامه افزایش هشت درصدی تولید نفت خام در سال 96 بر مبنای آن صورت گرفته است. به دلیل غیر واقعی بودن این آمار، شرکت ملی نفت ایران صحت آمار ارائه شده را رد می‌کند.

 

برنامه افزایش هشت درصدی تولید نفت خام در سال 96، یک برنامه کلی است که در صورت رعایت الزامات اجرایی مربوط به آن محقق خواهد شد. تامین کافی و به موقع اعتبارات (ارزی‌/ریالی)، تامین به موقع کالا؛ تجهیزات و ماشین آلات، مشارکت موثر بخش خصوصی و پیمانکاران در اجرای به موقع پروژه‎های واگذار شده و لزوم دریافت مجوزهای لازم از هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران در زمان قانونی از جمله الزام‌های مورد اشاره است.

شرکت ملی نفت ایران برنامه‌های متنوعی در زمینه افزایش تولید (با درنظر گرفتن حفظ نگهداشت توان تولید) و همچنین حفظ روند توسعه‌ای شرکت‌های تولیدی زیرمجموعه در دستورکار قرار داده است که در سال جاری محقق خواهد شد.

 

شرکت ملی نفت ایران در برنامه توسعه‌ای امسال خود افزایش تولید عمدتا از میدان‎های غرب کارون را در برنامه دارد؛ افزایش تولید در میدان‌های نفتی آزادگان جنوبی، یاران جنوبی و همچنین تولید با ثبات در میدان یاران شمالی و میدان آذر در چشم انداز توسعه‌ای شرکت ملی نفت ایران گنجانده شده است که با افزایش تولید این میدان‌ها و انجام فرآیند توسعه‎ای میدان‌های نفتی دیگر، تحقق اهداف برنامه سال 96 امکان‌پذیر خواهد بود. 

کد خبر 277154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =