بهره‌برداری از بزر‌گ‌ترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه در پارس جنوبی

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیرو شرکت نفت و گاز پارس از عملیاتی شدن بزرگ‌ترین پست فوق توزیع برق GIS خاورمیانه در پارس جنوبی در اردیبهشت ماه سال 97 خبرداد.

به گزارش شانا، محمدمهدی توسلی‌پور با اشاره به ساخت پست فوق‌توزیع برق منطقه پارس2 در زمینی به مساحت هفت هکتار گفت: این پست فوق توزیع برق شامل 23 بی (Bay) با سطوح ولتاژی 400 و 132 کیلوولت است که در نوع خود بزرگ‌ترین پست فوق‌توزیع برق GIS در خاورمیانه به شمار می‌رود.

توسلی‌پور به پیشرفت بیش از 80 درصدی این پست فوق توزیع برق اشاره کرد و درباره عملکرد آن اظهار کرد: با بهره برداری از این پست، برق دریافتی از خط انتقال400 کیلوولت با ورود به پست یاد شده، پس از تبدیل به سطح ولتاژ 132کیلوولت به وسیله هشت دستگاه ترانسفورماتور کاهنده، از طریق یک خط انتقال چهار مداره 132کیلوولت به طول 14کیلومتر در پالایشگاه‌های این منطقه توزیع خواهد شد.

مجری طرح‌های نیروگاهی و خطوط انتقال نیروی شرکت نفت و گاز پارس اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات انتقال برق به فازهای پارس2 از طریق خط انتقال 2 مداره با ولتاژ ٤٠٠ کیلوولت ارتباطی نیروگاه متمرکز پارس1 به پست برق GIS پارس٢ و به طول 68 کیلومتر صورت می‌گیرد.

به گفته وی، هم اکنون این خط400 کیلوولت و خط انتقال 132کیلوولت در منطقه پارس2  تکمیل شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان این‌ که تا زمان راه‌اندازی پست GIS منطقه پارس2، برق مورد نیاز فازهای پالایشگاهی این منطقه به طور موقت با تغذیه برق 132کیلوولت روی خط 400 کیلوولت از نیروگاه گازی پارس1 تامین می‌شود، تصریح کرد: این خط 400 کیلوولت دارای دو مدار است و هر مدار  قابلیت انتقال 1000مگاوات برق را دارد که در صورت اختلال در هر مدار، پایداری تولید برق از طریق مدار دیگر حفظ می‌شود.

به گزارش شرکت نفت و گاز پارس، با بهره‌برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی، ظرفیت تولید برق در نیروگاه گازی متمرکز و بخش سیکل ترکیبی به 1500 مگاوات می‌رسد و پست فوق توزیع یادشده، با استفاده از ظرفیت این نیروگاه و از طریق خطوط انتقال ارتباطی مناطق دوگانه پارس جنوبی، برق را در مجتمع‌های پالایشگاهی واقع در منطقه پارس 2 توزیع خواهد کرد.

کد خبر 280701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =