کمیسیون انرژی مجلس آماده همکاری با شرکت نفت فلات قاره است

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که بخش عمده‌ای از فعالیت در میدان‌‌های مشترک کشور در حوزه شرکت نفت فلات قاره انجام می‌شود، بنابراین رفع مشکلات و چالش‌های پیش‌روی این شرکت از دغدغه‌های کمیسیون انرژی مجلس است.

به گزارش شانا، فریدون حسنوند در بازدید روز گذشته (دوشنبه، 18 دی) اعضای کمیسیون انرژی مجلس از شرکت نفت فلات قاره در منطقه قشم، اظهار کرد: در نظر داریم از ظرفیت‌های این کمیسیون برای تقویت برنامه‌ها و رفع مشکلات این شرکت استفاده کنیم.

وی با بیان این که در ماه جاری به منظور تامین منابع مالی برای پیشبرد پروژه‌های این شرکت، مساعدت‌هایی انجام می‌دهیم، افزود: اعضای کمیسیون انرژی مجلس دلسوزانه پیگیر هستند.

حسنوند با تاکید بر این که بودجه کنونی وزارت نفت ظلم بزرگی در حق این صنعت است، ادامه داد: در نظر داریم علاوه بر این که بودجه فعلی شرکت ملی نفت را از 14.5 درصد کنونی به 15 درصد برسانیم،  دو بودجه از محل تولید خالص گاز و فروش تولید داخلی نیز به وزارت نفت تعلق گیرد.

وی با اشاره به این که هم اکنون لوایح این بودجه در کمیسیون انرژی تصویب و به کمیسیون تلفیق ارسال شده است، افزود: این تصمیم باید در صحن علنی مجلس به تصویب برسد.

به گفته حسنوند، اگر در صنعت نفت در مسیر اجرای پروژه‌ها خللی ایجاد شود، بودجه کل مملکت با مشکل روبه‌رو می‌شود، زیرا بخش عمده‌ای از بودجه‌ جاری، عمرانی و ... کشور از طریق این صنعت  تامین می‌شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: معتقدیم در مناطقی که نفت و گاز هست، مردم آن منطقه باید از فواید آن بهره‌مند شوند. به همین منظور، مجلس شورای اسلامی سال گذشته بودجه این مناطق را از 2 درصد به سه درصد افزایش داد. البته وزیر نفت هم از هیچ کوششی دریغ نکرد و حتی سه درصد از همه پیمان‌ها و قراردادهای شرکت نفت را به توسعه این مناطق اختصاص داد.

حسنوند در پایان این نشست این قول را داد که به منظور آموزش بومی‌های منطقه، یک  هنرستان فنی  با همکاری وزارت نفت در این منطقه ایجاد شود.

کد خبر 280710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =