۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۵
  • کد خبر: 282842
توضیحات وزارت نفت درباره اجرای طرح کهاب

وزارت نفت در پاسخ به مطلبی با عنوان «وزارت نفت بی‌خیال جمع‌آوری بخارات بنزین در پمپ‌بنزین‌هاست»، جوابیه صادر کرد.

به گزارش شانا، وزارت نفت در پاسخ به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان درباره اجرای طرح کهاب، جوابیه‌ای صادر کرد که به شرح زیر است:

به اطلاع می‌رساند طرح کهاب مطابق با معیارهای بین‌المللی در سه بخش Stage Ia، Stage Ib و Vapor savaer ،Stage II+ در جایگاه‌های عرضه سوخت مایع تعریف شده است که اقدامات صورت گرفته در بخش‌های مختلف آن به شرح ذیل می‌باشد.

1– جلوگیری از انتشار بخار بنزین مخازن مجاری عرضه و هدایت آن از مخزن زیرزمینی جایگاه به نفتکش، تجهیز بیش از 97% مجاری عرضه کشور به تجهیزات و ادوات مورد لزوم (حدود 3700 باب جایگاه) به اتمام رسیده و طبق دستورالعمل کلیه جایگاه‌های جدید الاحداث نیز موظف به اجرای این بخش می‌باشند.

2– جهت جلوگیری از انتشار بخار بنزین در زمان سوخت‌گیری خودرو و هدایت آن از باک خودروی سواری به مخازن زیرزمینی جایگاه و همچنین امکان بازیافت بخار بنزین در محل جایگاه در این بخش به منظور کسب دانش و تجربه این سیستم، هم‌خوانی آن با وضع پیشین جایگاه‌ها نسبت به اجرای آزمایشی آن در چند جایگاه اقدام شده است که نتایج حاصل از آن در قالب یک دستورالعمل جامع منطبق با آخرین تحقیقات و نتایج جهانی تدوین شده است. همچنین مکانیزم‌های تکمیل این بخش توسط شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت صاحب نشان تدوین شده است. در این خصوص شرکت ملی پخش جهت تسریع در انجام کامل طرح جمع‌آوری بخارات بنزین، نازل‌ها، ضمن ارائه آموزش‌های لازم به شرکت‌های صاحب نشان با دادن مشوق‌های مختلف از جمله افزایش کارمزد به ‌آنان، اقدام به اجرای کامل طرح جمع‌آوری بخار بنزین از نازل‌ها را نموده است.

همچنین جهت حصول اطمینان از اجرای صحیح این طرح تا پایان سال جاری، اقدام به اخذ ضمانت‌نامه‌های بانکی معتبر از شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت نموده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال جاری در بیشتر جایگاه‌های تحت پوشش برند این طرح انجام گردد.

3– جهت امکان بازیافت بخار بنزین حاصل از بارگیری نفت‌کش‌ها در انبارهای نفت و نیز بخار برگشتی از جایگاه‌ها نسبت به طراحی و اجرای سیستم بازیافت بخار بنزین V.R.U در انبارهای نفت در تهران و بندرعباس و البرز و اصفهان اقدام گردیده است.

4– پروژه‌های جاری؛ عملیات اجرای 4 پروژه نصب سیستم VRU در انبارهای نفت کلانشهرهای مشهد/ تبریز/ اهواز/ اراک به طور همزمان در حال انجام است. ضمن اینکه تجهیزات بازیافت بخارات بنزین در خلال‌ سال‌های گذشته مشمول اعمال تحریم کشورهای غربی و اروپایی بر واردات این تجهیزات به کشور بوده است.»

کد خبر 282842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =