شرکت ملی حفاری، گزینه مناسب برای اجرای پایلوت مدیریت دارایی فیزیکی

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران گفت: این شرکت می‎تواند گزینه خوبی برای اجرای پایلوت طرح‎های مربوط به مدیریت دارایی‎های فیزیکی باشد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سپهر سپهری دیروز (دوشنبه، چهارم تیرماه) در نخستین کنفرانس مدیریت یکپارچگی دارایی‎های فیزیکی صنعت نفت و گاز ساحل و فراساحل، در میزگردی با عنوان «فرصت‌ها و چالش‌های استقرار مدیریت یکپارچگی دارایی‌ها در صنعت نفت» که به ریاست علیرضا اصل عربی، مدیرکل اداره نظام مدیریت دارایی‌های فیزیکی وزارت نفت برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی در شرکت ملی حفاری نهادینه شده و به صورت یک واحد ستادی زیر مجموعه مدیریت عامل در ساختار سازمانی شرکت قرار دارد.

وی با تشریح روند پیگیری‎های انجام شده در راستای استقرار مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی در شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: هر تجهیز و دارایی فیزیکی در مدت عمر خود مراحل متعددی را طی می کند که تحقق هر مرحله در حیطه وظایف یک یا تعدادی از مدیریت های اصلی شرکت است.

سپهری یکی از اقدامات موثر در این ارتباط را تهیه گزارش خود ارزیابی، تعیین سطح بلوغ سازمانی و تهیه ویرایش های اول و دوم نقشه راه استقرار نظام مدیریت دارایی های فیزیکی عنوان کرد که در مرحله خودارزیابی اولیه از خدمات شرکت مشاور نیز استفاده به عمل آمده است.

وی به آغاز تدوین اسناد راهبردی نظام مدیریت دارایی های فیزیکی بر مبنای اهداف چشم انداز شرکت اشاره و گفت:  هم اکنون برنامه ریزی برای نیاز سنجی، ایجاد و ارتقای سیستم های مهندسی و اجرایی در این خصوص در جریان است.

سپهری، تهیه دستورالعمل های اجرایی مدیریتی، فرهنگ استفاده و نگهداشت دارایی های فیزیکی، توجه به الزامات ایمنی و ایجاد ساختار سازمانی برای مدیریت دارایی های فیزیکی را از نکاتی دانست که باید در راهبری مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی مورد توجه ویژه قرار گیرد.

سپهری خاطرنشان کرد: ایجاد اطمینان از  فواید پیاده سازی این سیستم در مدیران، تخصیص بودجه، برون سپاری و استفاده از خدمات مشاوره به خصوص در زمینه آموزش گروه های اجرایی، مدیریت و ارزیابی ریسک دارایی ها و مطالعه دقیق ارزش دارایی ها از طریق کارشناسان و گروه های تخصصی و مجرب از جمله راهکارهای بنیادی برای مقابله با چالش ها در این ارتباط است.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان حمایت از کالای ایرانی، گفت: همانطور که برای تحقق حمایت از کالای داخلی باید به همه جوانب آن توجه شود تا سازنده داخلی بتواند کالایی با کیفیت، رقابت پذیر با قیمت مناسب تولید کند، در زنجیره مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی نیز تامین کالای با کیفیت، نگهداری و تعمیرات به موقع تجهیزات و تاسیسات و بهینه سازی هزینه ها در افزایش ارزش افزوده و عمر مفید تاسیسات، بسیار تاثیرگذار است.

سپهری با بیان این که 68 درصد خدمات یکپارچه صنعت حفاری در کشور توسط ملی حفاری ایران ارائه می شود، اظهار کرد: تحقق اهداف مدیریت یکپارچه دارایی های فیزیکی آثار مفید و ارزشمندی در جهت استفاده بهینه از ظرفیت های بالقوه و بالفعل تمامی صنایع از جمله صنایع نفت و گاز دارد و با توجه به جایگاه و اهمیت صنعت حفاری در فرایند تولید نفت و گاز،  این شرکت به جد پیگیر استقرار کامل این مدیریت در بخش های مختلف عملیاتی و پشتیبانی است.

وی خاطرنشان کرد: این نشست علمی و تخصصی باید خروجی داشته باشد و پیشنهاد می شود راهکارهای ارائه شده در این کنفرانس به صورت پایلوت در شرکت هایی نظیر شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران یا شرکت ملی حفاری ایران برای ارزیابی نتایج حاصله اجرایی شود.

کد خبر 283457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =