تصمیم‌های رئیس‌جمهوری برای پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس راهگشا بود

استاندار هرمزگان با اشاره به تدبیر وزیر نفت و رئیس‌جمهوری برای تکمیل فاز دوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، گفت: این تصمیم‌ها گره‌گشا بود و امروز شاهد نتیجه دادن این تصمیم بزرگ و شکوفا شدن آن هستیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، فریدون همتی صبح روز پنجشنبه (هفتم تیرماه) در آیین گشایش رسمی فاز دوم پالایشگاه میعانات گازی ستاره خلیج‌فارس، این پالایشگاه را مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: وقتی من کار خود را آغاز کردم وضع این مجموعه نگران‌کننده بود و با پیگیری آقای زنگنه و دستور رئیس‌جمهوری برای تامین منابع مالی تکمیل فاز دوم و سوم پالایشگاه ستاه خلیج فارس از صندوق توسعه ملی، وضع رو به بهبود رفت و این تصمیم‌ها گره‌گشا بود و امروز شاهد نتیجه دادن این تصمیم بزرگ و شکوفا شدن آن هستیم.

وی تصمیم وزیر نفت و رئیس‌جمهوری برای ستاره خلیج‌فارس را نجات‌بخش خواند و با اشاره به آغاز اجرای پروژه احداث بیمارستان 270 تختخوابی شهر بندرعباس در هفته گذشته، گفت: این کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی، هدیه پیش سفر رئیس‌جمهوری به استان هرمزگان بود و تلاش می‌کنیم در کمتر از دو سال به بار بنشیند.

استاندار هرمزگان افزود: بخش زیادی از دستورها و مصوبه‌های سفر پارسال رئیس‌جمهوری به استان و مصوبه‌های مناسبی که داشتیم تاکنون اجرایی شده و هم‌اکنون فراهم کردن 1700 تخت بیمارستانی در استان در حال انجام و برگزاری مناقصه است و دغدغه مردم و نیاز استان به استان‌های دیگر تا سال 99 برطرف می‌شود.

همتی تصریح کرد: همچنین فاضلاب دغدغه 20 ساله مردم این شهر بود و از نظر زیست محیطی و آلودگی در دریا شرایط خوبی نداشتیم که خوشبختانه عملیات اجرایی آغاز و با بخش‌خصوصی هماهنگ شده و خریدار برای آب تصفیه شده هم پیدا کردیم.

همتی یادآور شد که حجم صادرات استان هرمزگان در سال 97 به 3 میلیارد دلار می‌رسد و افزود: نرخ بیکاری در استان هم از 10.8 به 9 درصد رسیده و برای امسال نیز 30 هزار شغل برنامه‌ریزی و در حال شکل‌گیری است.

 

کد خبر 283483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =