زیان گفته‌های ترامپ برای قیمت نفت بیش از سود آن است

اظهارنظرهای رئیس جمهوری آمریکا در رسانه‌های اجتماعی بیش از آن که به بازار نفت کمک کند، به آن آسیب می‌رساند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، اظهارنظرهای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، درباره سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و قیمت نفت، به احتمال زیاد بازار را بیشتر نگران می‌کند و به جای مهار قیمت نفت، سبب رشد آن می‌شود.

طبق اعلام امیلی اشفورد، تحلیلگر انرژی و پال هورسنل، رئیس پژوهش کالا در بانک استاندارد چارترد، مداخله‌های ترامپ، بازار را بی‌ثبات می‌کند.

با توجه به رشد قیمت نفت در آستانه انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، ترامپ تا کنون سه بار خشم خود را از رشد قیمت نفت در شبکه‌های اجتماعی ابراز کرده است.

در دو اظهارنظر، ترامپ اوپک را به دلیل قیمت بالای نفت ملامت کرده است. وی در یکی از اظهارنظرهای خود نیز ادعا کرده که سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی، قول داده است تولید نفت عربستان 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

طبق اعلام استاندارد چارترد، اظهارنظرهای ترامپ به‌طور ضمنی تأیید کرد که کمبود عرضه، مستلزم استفاده از ظرفیت مازاد تولید نفت در جهان است.

به گفته تحلیلگران این بانک، تازه‌ترین اظهارنظر ترامپ همچنین نشان می‌دهد سیاست آمریکا مبتنی بر ظرفیت مازاد عرضه نفت عربستان برای پر کردن کمبود نفت در جهان است.

بر اساس اظهارنظرهای ترامپ، فرض بر این است که عربستان برای افزایش عرضه روزانه 2 میلیون بشکه آماده است، اما در واقعیت، عربستان در کوتاه‌مدت و میان‌مدت می‌تواند تولید نفت خود را اندکی بیش از 700 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

تولید روزانه نفت عربستان در ماه ژوئن امسال به 10 میلیون و 300 هزار بشکه در روز رسید و بانک استاندارد چارترد درباره توان این کشور برای حفظ تولید روزانه 11 میلیون بشکه در سال 2018 میلادی، ابراز تردید کرد.

کارشناسان این بانک اعلام کردند: دیپلماسی آمریکا در گذشته در آرام کردن بازار نفت بسیار کامیاب بوده و در مواردی که سکوت بیشتری داشته، موفقیت بیشتری نصیب آن شده است.

کد خبر 283581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =