یافتن مسیر جایگزین برای گازرسانی به روستاهای آسیب‌دیده در مازندران

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با اشاره به بارش شدید باران و وقوع سیل در این استان که سبب قطع گاز در چند روستا شده،‌ گفت: گازرسانی به این روستاها با یافتن مسیر جدید و لوله‌گذاری دوباره، امکان‌پذیر است.

جعفر احمدپور درباره وقوع سیل و خسارات ناشی از آن بر شبکه گازرسانی استان مازندران به خبرنگار شانا گفت: پس از وقوع سیل و بارندگی فراوان، در شهر نکا به سبب ریزش آوار روی یک علمک، گاز این منطقه قطع و مشکل خیلی سریع برطرف شد.

وی افزود: در شهر تنکابن رودخانهای وجود دارد که خط لوله ۸ اینچ انتقال گاز با فشار ۲۵۰ پوند از مسیر این رودخانه عبور می‌کند. در این منطقه شدت خسارت به اندازه‌ای بود که جاده خراب شد و تعدادی از لوله‌های شبکه توزیع نیز آسیب دیدند، به همین دلیل گاز چند روستا قطع شده و حدود ۲۰۰ خانوار با مشکل قطع گاز روبه‌رو شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران با بیان این‌که پس از وقوع بارندگی شدید کارهای امدادی از سوی شرکت گاز استان انجام شده است، اظهار کرد: حدود ۷۰۰ متر از مسیر جاده تنکابن ویران شده است و برای رساندن گاز به مناطق آسیب‌دیده نیز به مسیر جایگزین نیازمندیم، به همین دلیل تلاش می‌کنیم مناطق آسیب‌دیده شناسایی شود تا مسیری غیر از رودخانه را برای وصل دوباره گاز بیابیم.

احمد‌پور ادامه داد: اگر لازم باشد گاز را از مناطق دیگر به سوی این روستاها خواهیم آورد، البته ۴۰ درصد از خانوار این روستاها غیر بومی و مهاجرند و اکنون در منازل مسکونی خود ساکن نیستند.

وی درباره مقاوم‌سازی شبکه گازرسانی استان مازندران گفت: مقاوم‌سازی همواره در شبکه گاز استان مازندران انجام می‌شود، اما در برخی مناطق مانند رودخانه تنکابن مشکلات فراوانی مانند وقوع سیل و ریزش شدید کوه وجود دارد که بخش زیادی از مسیر را ویران می‌کند.

به گفته احمدپور، با بررسی‌هایی که گروه‌های کارشناسی شرکت گاز استان مازندران صبح امروز (شنبه، 14 مهرماه) انجام داده‌اند خط لوله ۸ اینچ مسیر تنکابن از بین رفته و این مسیر دچار آب گرفتگی ۶ متری شده است، به گونه‌ای که لوله اکنون در هوا معلق است.

مدیرعامل شرکت گاز استان مازندران تاکید کرد: تنها راه ما شناسایی مسیر جدید برای گازرسانی دوباره به روستاهاست و همه تلاش خود را به کار می‌گیریم این کار را تا آخر هفته انجام دهیم تا با لوله‌گذاری دوباره بتوانیم گاز را به مردم برسانیم.

کد خبر 284987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =