اهتمام پژوهشگاه صنعت نفت به مسئله توسعه فناوری

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت گفت: از مهم‎ترین ویژگی‌های این پژوهشگاه که آن را از دیگر مراکز تحقیقاتی متمایز می‌کند اهتمام این مرکز به موضوع توسعه فناوری است،‌زیرا ماهیت اصلی این پژوهشگاه تحقیق و توسعه است.

به گزارش شانا به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی در دویست و پنجاه و پنجمین جلسه مجمع مدیران توسعه منابع انسانی قوای سه‌گانه که دیروز (17 مهرماه) به میزبانی وزارت نفت برگزار شد، افزود: همه فعالیت‌های پژوهشگاه باید با هدف توسعه فناوری باشد تا سرانجام فناوری‎ها به صنعت ارائه و پس از آزمایش به یک نتیجه کاربردی تبدیل شود.

وی با تاکید بر این‎که آثار عملکرد پژوهشگاه صنعت نفت را می‌توان در کشور شاهد بود، گفت: این مجموعه در همه زنجیره ارزش صنعت نفت فعالیت می‌کند و با داشتن پردیس‌های سه‌گانه توانسته فعالیت‌های بسیاری را در حوزه‌های مختلف ارائه دهد و انجام پروژه‌های مختلف، نتایج اقتصادی بالایی را برای کشور به همراه داشته است.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیروی انسانی را از دیگر ویژگی‎های مهم این مرکز برشمرد و افزود: وجود نیروی انسانی متخصص سبب شده است این مرکز از بسیاری از مجموعه‌های مشابه خود متمایز شود، زیرا از نظر کمی و کیفی می‌توان آنها را در سطح بالایی دانست.

توفیقی با بیان این‌که این مجموعه توانسته است ارتباطات موثری با مدیران صنعت با هدف شناسایی نیاز‌های آنها برقرار کند، تصریح کرد: همواره تلاش شده است نیاز‌ها و مشکلات صنعت را شناسایی کنیم و برای برطرف کردن‌ آنها راه‌حل‌های فناورانه‎ای ارائه دهیم و امیدواریم با مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های داخلی و خارجی در زمینه‌های مختلف بتوانیم قرارداد‌های همکاری مناسبی امضا کنیم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت با تاکید بر این‎که تنها با اتکا به توانمندی نیرو‌های این مجموعه اهداف خود را دنبال نمی‌کنیم، اظهار کرد:‌ با توجه به توانمندی و ظرفیت موجود در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و حتی بخش‌های خصوصی درصددیم در زمینه‌های مختلف تفاهم‌نامه‌های همکاری را با آنها امضا کنیم و پروژه‌های مشترکی را به انجام برسانیم.

کد خبر 285083

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =