رعایت الزام‎های اچ‎اس‎یی در عملیات حفاری

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران بر رعایت الزام‎ها و ضوابط اچ‎اس‎یی در عملیات حفاری به عنوان اولویت نخست کار تاکید کرد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، سیدعبدالله موسوی در نشست مشترک با مدیر و هیئتی از اچ‎اس‎یی، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران گفت: ملی حفاری از شرکت‎های بالادستی نفت است که در ابتدای فرآیند تولید قرار دارد.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به توانمندی‎ها و ظرفیت‎های موجود از نظر نیروهای مجرب و تجهیزات عملیاتی و خدمات جانبی، مجموعه خدمات را به صورت یکپارچه ارائه می‎دهد که با توجه به پرخطر بودن کار، اهتمام به مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست با حساسیت زیادی دنبال می‎شود.

موسوی اظهار کرد: شرکت ملی حفاری ایران با توجه به گستردگی کار و انجام آن در چارچوب استانداردهای بین‎المللی باید مسائل مربوط به مقوله‎های اچ‎اس‎یی را به طور مستمر پیگیری کند و در بخش‎های مختلف به‌کار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران افزود: نیروی انسانی مهم‎ترین سرمایه شرکت و سلامت آنان مقدم بر کار است و در همین حال دارایی‎های فیزیکی اعم از دستگاه‎های حفاری، تجهیزات، تاسیسات و ابنیه نیز به عنوان سرمایه ملی باید محفوظ بمانند و با حفظ نکات ایمنی در نگهداشت آن کوشا باشیم.

وی این شرکت را به لحاظ توجه به نهادینه کردن فرهنگ ایمنی، آموزش‎های مستمر و هماهنگی بخش‎های عملیاتی و خدمات جانبی با مسئولان ذی‌ربط در مدیریت اچ‎اس‎یی در صنعت نفت پیشرو ارزیابی کرد و گفت: تلاش مجموعه کارکنان سازمان بر محورهای ایمنی، بهداشت و محیط زیست در مناطق عملیاتی بخش‎های خشکی و دریایی متمرکز است، اما در همین حال با توجه به برنامه‎های توسعه‎ای و اهداف کلان برای حضور در بازارهای منطقه، توجه بیش از پیش مورد تاکید است.

موسوی آمادگی این شرکت برای انجام ممیزی اچ‎اس‎یی را یادآور شد و تصریح کرد: با ارزیابی عملکرد در این حوزه و بررسی نکات قوت و ضعف می‎توان با تقویت داشته‎ها، مجموعه را از نظر استانداردها به طور کامل روزآمد کرد.

در ادامه مانی عبدالله‌ زاده‎راد، مدیر اچ‎اس‎یی، پدافندغیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران درباره اهمیت این بخش در صنایع نفت و گاز گفت: شرکت ملی حفاری ایران نقش مهمی در تولید ایفا می‎کند و از افتخارات نظام است که توانسته به نحو شایسته در شرایط و محدودیت‎ها، پاسخگوی نیازهای صنعت نفت کشور باشد.

وی افزود: برنامه‎های اچ‎اس‎یی برای حفظ منابع انسانی، اجتناب از آسیب رسیدن به تجهیزات و امکانات و توجه ویژه به آیتم‎های حفاظت از محیط زیست در سه مقوله اکوسیستم آب، خاک و هوا اجرا می‌شود و از الزام‎های مورد تاکید مسئولان بلندپایه صنعت نفت است.

عبدالله زاده‎راد اظهار کرد: تلاش شده تا دستورعمل‎ها و ضوابط و مقررات ایمنی، بهداشت و محیط زیست با توجه به شرایط کار در مناطق عملیاتی و حوزه‎های مختلف صنعت نفت و نیز با اقتباس از مقررات بین‎المللی روزآمد و یکسان‎سازی شود و برای استفاده در اختیار همه شرکت‎های زیرمجموعه قرار گیرد.

کد خبر 286504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =