هیچ کشوری از نظر شبکه گازرسانی به مردم مانند ایران نیست

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه همه نقاط کشور به‌ویژه مناطق محروم باید از نعمت گاز برخوردار شوند، گفت: هیچ کشوری از نظر شبکه گازرسانی به مردم مانند ایران نیست.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری عصر امروز (دوشنبه، یکم بهمن‌ماه) در آیین رسمی بهره‌برداری از طرح خط لوله انتقال گاز کهنوج- جیرفت با اشاره به سخن آمریکایی‌ها که گفته بودند ملت ایران نمی‌توانند جشن چهلمین سالروز انقلاب اسلامی را برگزار کنند، تصریح کرد: امسال مردم ایران در 22 بهمن نشان خواهند داد که جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باشکوه‌تر از گذشته برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه مردم جیرفت، مردمانی بزرگوار و قدرشناس هستند، به حضور خود در این شهر به‌عنوان مسئول جهاد سازندگی در اوایل انقلاب اسلامی اشاره کرد و یادآور شد: مردم این منطقه حق بزرگی بر گردن من دارند و 2 دوره افتخار نمایندگی آنان را در مجلس شورای اسلامی دارم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه باوجود محدودیت‌ها و تنگناهایی که کشور با آن روبه‌روست، اما پیشرفت‌ها و دستاوردهای بزرگی پس از انقلاب اسلامی در کشور حاصل شده است، گفت: اگر شرایط پیش از انقلاب اسلامی را با وضع کنونی کشور مقایسه کنیم می‌بینیم که امکانات، زیربناها،‌ رفاه مردم،‌ وضع صنعت و کشاورزی نسبت به زمان پیش از انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و در همه بخش‌ها به برکت خون شهدا و پایمردی ملت ایران به نقطه‌ای رسیده‌ایم که در سطح جهان قابل ارائه است.

سرمایه‌گذاری وسیع دولت یازدهم در توسعه پارس جنوبی

جهانگیری افزود: مخازن گازی ایران قرن‌ها در این کشور وجود داشته است، اما مردم از نعمت گاز برخوردار نبودند. دولت یازدهم سرمایه‌گذاری وسیعی در یکی از بزرگ‌ترین مخازن گازی جهان که در پارس جنوبی قرار دارد انجام داد و میزان برداشت از این مخزن گازی که تا پایان سال 91 روزانه 280 میلیون متر مکعب بود، امروز به حدود 600 میلیون متر مکعب در روز رسیده است.

وی ادامه داد: برای به تولید رسیدن هر فاز این مخزن چند میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده و چند هزار کیلومتر شبکه لوله‌گذاری اجرا شده است تا گاز به سراسر کشور برسد و مردم بتوانند از این نعمت برخوردار شوند.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه امروز هیچ کشوری از نظر شبکه گاز رسانی به مردم در سطح ایران نیست، گفت: همانگونه که مردم پایتخت کشور از نعمت گاز برخوردار هستند، مردم فهرج، نرماشیر، کهنوج و همه نقاط دیگر استان کرمان باید مانند مردم تهران بتوانند از نعمت گاز برخوردار شوند.

جهانگیری افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در همه بخش‌ها از جمله ریل، صنعت، فناوری و فناوری‌های نوین به نقطه قابل اتکایی رسیده است و می‌تواند خیز بلندی در جهت توسعه انجام دهد.

وی تصریح کرد: دشمنی آمریکا و کشورهای غربی با جمهوری اسلامی ایران لحظه‌ای پایان نیافته و امروز نیز آمریکا احساس می‌کند که باید با جمهوری اسلامی ایران مبارزه کند و مردم ما را تحت فشار قرار دهد.

تداوم فروش نفت ایران به همت مدیران توانمند وزارت نفت

معاون اول رئیس جمهوری گفت: با وجود همه توطئه‌های آمریکا برای ممانعت از فروش نفت ایران، جلوگیری از انتقال پول و واردات کالاهای ضروری مانند دارو، به فضل الهی به میزانی که نیاز داریم با همت مدیران توانمند وزارت نفت توانسته‌ایم نفت بفروشیم و امروز کشورهای متعددی علاقه‌مند خرید نفت ایران و همکاری با ما هستند.

جهانگیری افزود: خوشبختانه موفق شده‌ایم کالاهای اساسی و دارو را به میزان مورد نیاز و با قیمت مناسب تهیه کنیم و در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با بیان اینکه آمریکا بی‌شک در تحریم ملت ایران در دنیا روسیاه است، تصریح کرد: آمریکا از یک توافق بین‌المللی خارج شده و در بحث اجرای تحریم‌ها نیز همچون حوزه سیاسی شکست خورده است، زیرا ملت ایران همچنان سربلند است و روند توسعه را طی می‌کند.

معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه ما با استقامت، انسجام، وحدت و امید به آینده و توانمندی و کارآمدی نظام، قادر هستیم همه مشکلات کشور را پشت سر بگذاریم، گفت: البته مردم در برخی کالاها با مشکل گرانی روبه‌رو هستند و به آنان فشار می‌آید.

جهانگیری افزود: دولت امسال تصویب کرد که برای خانوارهایی که درآمد آنها کمتر از 3 میلیون تومان است، به تعداد اعضای خانوار از 100 تا 300 هزار تومان سبد حمایتی توزیع شود که مرحله نخست آن در حال انجام است و امیدوارم بتوانیم مراحل بعدی را نیز اجرا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت به دنبال فرصتی است که بتواند دغدغه‌های معیشتی مردم را کم کند، یادآور شد: دولت تلاش کرده است محصولات کشاورزی را با قیمت بالا از کشاورزان خریداری کند تا توانمندی مالی آنان را بالا ببرد.

معاون اول رئیس جمهوری ادامه داد: دولت هر کیلوگرم گندم را 1600 تومان از کشاورزان خریداری می‌کند و آن را به قیمت هر کیلو 600 تومان به نانوایی‌ها می‌دهد تا تبدیل به نان شده و در اختیار مردم قرار گیرد و مابه‌التفاوت آن را نیز دولت پرداخت می‌کند.

جهانگیری با تاکید بر اینکه باید برای آب آشامیدنی جیرفت که کیفیت مناسبی ندارد کاری انجام دهیم، تصریح کرد: در بودجه سال آینده منابعی قرار خواهیم داد تا از سد جیرفت آب با کیفیت برای آشامیدن مردم این منطقه تامین کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری با اشاره به اینکه برای زیرساخت‌های کل منطقه جنوب کرمان باید ردیفی در بودجه قرار دهیم تا این زیرساخت‌ها تکمیل شود، گفت: وزیر راه و شهرسازی کلنگ اتصال راه آهن جیرفت به راه آهن سراسری را به زمین زد و پیمانکار این پروژه نیز طی مناقصه انتخاب شده است.

راه‌آهن جیرفت یکی از طلایی‌ترین مسیرهای حمل‌و‌نقل کشور می‌شود

جهانگیری تصریح کرد: راه آهن جیرفت نه تنها باید به راه آهن سراسری متصل شود، بلکه باید این خط ریلی به جاسک و دریای عمان برسد و می‌تواند به یکی از طلایی‌ترین مسیرهای حمل و نقل کشور تبدیل شود.

وی ادامه داد: در زمینه اشتغال و طرح‌های کشاورزی استان، وزیر جهاد کشاورزی برنامه‌های خوبی تهیه کرده و رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز که به‌تازگی به همه مناطق استان کرمان سفر کرده بود، گزارشی در این باره تدوین کرده و برنامه‌های مناسبی برای تامین مسکن مردم استان تهیه شده است که باید به‌زودی همه این برنامه‌ها را در دولت تصویب و ابلاغ کنیم.

معاون اول رئیس جمهوری عصر امروز در جریان سفر به استان کرمان با حضور در جیرفت، ضمن بهره‌برداری از خط انتقال گاز کهنوج به جیرفت، طرح گازرسانی به شهرستان‌های جیرفت، نرماشیر و فهرج و نیز گازرسانی به 78 روستا و شهرک صنعتی در جنوب استان کرمان را افتتاح کرد.

کد خبر 286989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =