پیشرفت‌ها و اقدام‌های دولت در زمینه‌های مختلف نظیر نفت و گاز مناسب بوده است

معاون اول رئیس جمهوری گفت: گزارش عملکردها و اقدام‌های دولت در زمینه‌های مختلف نظیر نفت و گاز، رسیدگی به مناطق محروم و روستایی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در اولویت دستگاه‌های اجرایی بوده، نشان می‌دهد که پیشرفت‌های انجام شده مناسب بوده است.

به گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری عصر دیروز (دوشنبه، ۲۷ خردادماه) در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، ضمن تبیین شرایط اقتصادی کشور در مقطع کنونی، بر اهمیت بهره‌گیری از سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی برای عبور از این برهه حساس تاکید کرد و گفت: عملکرد ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال ۹۸ تعیین کننده است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید بیش از گذشته در بخش‌ها و شئونات مختلف اداره کشور نمایان و متبلور شود.

وی با اشاره به تصویر کلی اقتصاد در سال ۹۷ و برخی گزارش‌ها از رشد منفی اقتصادی کشور، افزود: گزارش عملکردها و اقدام‌های دولت در زمینه‌های مختلف نظیر نفت و گاز، رسیدگی به مناطق محروم و روستایی و اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی که در اولویت دستگاه‌های اجرایی بوده، نشان می‌دهد که پیشرفت‌ها و اقدام‌های انجام شده مناسب بوده است و با توجه به مشکلات و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم‌ها عملکرد دولت قابل دفاع است.

جهانگیری با اشاره به اینکه امسال با محدودیت منابع و بودجه روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: با وجود آنکه اتکای بودجه کشور به درآمدهای نفتی کاهش یافته، اما بودجه کشور همچنان تحت تأثیر این درآمدهاست و باید برای جبران کسری بودجه به دنبال راهکارها و ظرفیت‌های دیگر باشیم.

معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر اینکه مسئولان اقتصادی کشور باید در سال ۹۸ جدی‌تر پای کار باشند و نشان دهند که مرد روزهای سخت و شرایط پیچیده و دشوار هستند، عنوان کرد: باید در بخش هزینه‌ها صرفه‌جویی جدی صورت گیرد و این جهت‌گیری به همه دستگاه‌ها ابلاغ شود تا دستگاه‌ها مکلف باشند هزینه‌های خود را کاهش دهند.

در این نشست نماینده دبیرخانه ستاد، گزارشی از عملکرد سال ۹۷ دستگاه‌ها و استان‌های کشور در اجرای اقتصاد مقاومتی و نیز عملکرد جانشینان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نمایندگان معین دولت در استان‌های کشور ارائه کرد.

در این گزارش مهمترین اقدام‌های ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طی ۱۶ نشست برگزار شده در سال ۱۳۹۷ تشریح شد که اجرای ۲۷ پروژه‌ جدید اولویت‌دار اقتصاد مقاومتی در سال ۱۳۹۷ و استمرار اجرای ۱۳۶ پروژه اولویت‌دار و برنامه‌ اجرایی اقتصاد مقاومتی سال ۱۳۹۶ در سال ۱۳۹۷ بخشی از این گزارش بود.

بر اساس گزارش دبیرخانه ستاد، بعضی از مهمترین نتایج و دستاوردهای پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در سال ۹۷ عبارتند از: افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس، تولید گاز خام از فازهای میدان گازی پارس‌جنوبی معادل ۵۸۶.۵ میلیون مترمکعب در روز، تولید ۲۸۰ هزار بشکه در روز نفت خام از میدان مشترک غرب کارون، گازرسانی به ۹۲۱۰۶۹ مشترک جدید شهری و روستایی و غیره.

در ادامه نشست نماینده دبیرخانه ستاد، گزارشی از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی برای سال ۱۳۹۸ ارائه کرد و گفت: کارگروه‌هایی ذیل دبیرخانه ستاد در تحقق منویات مقام معظم رهبری فعال شده‌اند تا موضوع رفع موانع و چالش‌های مهم اقتصادی کشور (رفع عیوب ساختاری)، موضوع رونق تولید و بیانیه گام دوم انقلاب را با جدیت دنبال کنند.

کد خبر 290010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =