گازرسانی به 18 روستا و 11 واحد صنعتی خراسان شمالی در دهه فجر

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان شمالی گفت: در دهه فجر امسال به 18 روستا و 11 واحد صنعتی گازرسانی می‌شود که به این ترتیب یک هزار و 825 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند می‌شوند.

حسن‌رضا میربلوکی در گفت‌وگو با خبرنگار شانا درباره آمادگی شرکت گاز استان خراسان شمالی برای گازرسانی پایدار در فصل زمستان و آمار گازرسانی در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی به ارائه گزارشی پرداخت که در ادامه می‌خوانید:

ضریب نفوذ 100 درصدی گازرسانی شهری در خراسان شمالی

گازرسانی به استان خراسان شمالی از سال 1362 آغاز شده است. این استان 22 شهر دارد که همه آنها به شبکه گاز طبیعی متصل شده‌اند، بنابراین ضریب نفوذ گازرسانی شهری 100 درصد است، اما از میان 838 روستای استان، 737 روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به 9 روستای دیگر نیز در حال اجراست که بر اساس این آمار ضریب نفوذ گازرسانی روستایی 98.5 درصد است.

توسعه شبکه تغذیه و توزیع گاز طبیعی

در زمان تقسیم‌بندی استانی، استان خراسان شمالی تنها دارای 968 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع گاز بود و این رقم در زمان آغاز به کار دولت یازدهم به 3 هزار و 636 کیلومتر رسیده بود، اما در پایان دی‌ماه امسال، شرکت گاز خراسان شمالی با بهره‌مندی از 310 کیلومتر شبکه انتقال گاز و 7 هزار و 219 کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع، عملیات گازرسانی برای 302 هزار و 371 مشترک را اجرایی می‌کند.

تداوم گازرسانی صنعتی و نیروگاهی در خراسان شمالی

استان خراسان شمالی یک نیروگاه سیکل ترکیبی با قدرت تولید 960 مگاوات برق در ساعت دارد که به این نیروگاه با ظرفیت 300 هزار مترمکعب در ساعت گازرسانی می‌کند. همچنین مقرر شده است نیروگاه قدیم شیروان نیز با ظرفیت 40 هزار مترمکعب بر ساعت به شبکه گاز متصل شود.

افزون بر این، استان خراسان شمالی 274 واحد صنعتی را گازرسانی کرده است، همچنین 105 واحد صنعتی عمده با میانگین مصرف 5.5 میلیون لیتر سوخت مایع در سال، متقاضی گازرسانی با بهره‌مندی از مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر استفاده از تسهیلات 240 میلیون تومانی هستند که تاکنون 27 واحد از این تعداد، گازرسانی شده‌اند و عملیات گازرسانی به 78 واحد صنعتی دیگر نیز در حال اجراست که تا پایان سال آینده تکمیل می‌شود.

شرکت گاز خراسان شمالی

پایداری گازرسانی به مردم خراسان شمالی در فصل سرما

اجرای پروژه تقویت فشار گاز برای همه شهرستان‌های خراسان شمالی به همراه افزایش تعداد خطوط شبکه و ایستگاه‌های تقلیل فشار سبب پایداری فشار گازرسانی در همه نقاط شهری شده است.

نصب و راه‌اندازی 41 دکل مخابراتی نیز شرکت گاز خراسان شمالی را از یک شبکه رادیویی مستقل بهره‌مند کرده که از طریق آن، ارتباط کامل ایستگاه‌ها با واحد مانیتورینگ برقرار می‌شود و فشار، دما و مصرف گاز به‌طور همزمان و  برخط (آنلاین) در ایستگاه‌های تقلیل فشار (CGS)، صنایع فوق عمده و ایستگاه‌های سوخت گاز طبیعی (CNG) به واحد مانیتورینگ انتقال می‌یابد و پایش می‌شود.

همچنین واحد دیسپچینگ شرکت گاز خراسان شمالی نیز با قابلیت مانیتورینگ 56 ایستگاه (ایستگاه‌های تقلیل فشار CGS، صنایع فوق عمده و جایگاه‌های CNG) به بهره‌برداری رسیده و امکان مدیریت 85 درصد از مصارف استان را به‌صورت برخط فراهم کرده است.

شرکت گاز خراسان شمالی تامین کننده 82 درصد از سبد انرژی استان است که با گازرسانی پایدار و ایمن، نیاز مشترکان به گاز طبیعی را برطرف می‌کند. در 9 ماه امسال 2 میلیارد و 160 میلیون متر مکعب گاز در این استان مصرف شده است.

با قطع واردات گاز از ترکمنستان، افزایش تولید گاز در کشور، احداث خطوط انتقال گاز و توسعه شبکه گازرسانی، هیچ مشکلی در تامین گاز مناطق شمال‌شرق کشور وجود ندارد و گازرسانی به همه شهرها و روستاهایی که به شبکه گاز متصل شده‌اند بی‌وقفه ادامه دارد.

افتتاح طرح‌های گازرسانی خراسان شمالی در دهه فجر

در دهه فجر امسال هم‌زمان با چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، 18 روستا و 11 واحد عمده صنعتی در خراسان شمالی با یک هزار و 825 خانوار با اعتباری بیش از 99 میلیارد و 608 میلیون ریال از نعمت گاز برخوردار می‌شوند.

این صنایع با حجم گاز دریافتی ۱۶ هزار و ۹۴۰ مترمکعب گاز و اعتباری بیش از ۲ میلیارد و ۶۲۹ میلیون تومان در دهه فجر گازرسانی می‌شوند.

کد خبر 287331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =