پالایشگاه ستاره خلیج فارس یک شاهکار مهندسی و صنعتی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس را یک شاهکار مهندسی و صنعتی دانست و گفت: با احداث این پالایشگاه میعانات گازی، معادلات انرژی در منطقه تغییر کرده است.

به گزارش خبرنگار اعزامی شانا به بندرعباس، سعید محمد صبح امروز (دوشنبه ۲۹ بهمن‌ماه) در آیین گشایش رسمی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس با حضور حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، گفت: در ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اسلامی و در اوج تحریم‌های کشور شاهد افتتاح یک شاهکار مهندسی و صنعتی به دست مهندسان ایرانی بدون دخالت خارجی‌ها هستیم.

وی افزود: افتتاح دو فاز این پالایشگاه در سال ۹۶ و ۹۷ که به لحاظ وسعت، پیچیدگی و حجم کار در جهان بی‌نظیر است، جزو اقدام‌های مثال‌زدنی است که در یاد ملت خواهد ماند و اطلاق واژه فاز به این مجموعه‌های عظیم که هر کدام یک پالایشگاه به شمار می‌رود دور از انصاف است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، خودکفایی در تولید بنزین، پرهیز از خام‌فروشی و تولید فرآورده‌های باارزش‌تر را از جمله دستاوردهای احداث پالایشگاه ستاره خلیج فارس برشمرد و تصریح کرد: با راه‌اندازی فاز سوم این پالایشگاه معادلات انرژی در منطقه تغییر کرد.

محمد با اشاره به اینکه ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس گامی اساسی در کاهش آلودگی هوا و کمک به محیط زیست بود، گفت: تولید فرآورده‌ها با استاندارد یورو ۵ نشان از اهمیت زیست محیطی این طرح دارد و از همه کسانی که در ثبت این افتخار ملی نقش داشتند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) پس از خروج خارجی‌ها به بهانه تحریم‌ها در سال ۹۰، عملیات اجرایی این پالایشگاه را آغاز کرد که بر اساس آن معادل چهار فاز پارس جنوبی کابل‌کشی انجام و ۷۶ هزار تن تجهیز پالایشگاهی به همراه ۱۱,۵ میلیون بشکه مخزن ساخته شد که برای ش۶ هزار نفر اشتغال‌زایی ایجاد کرد و همه این موارد تنها بخشی از دستاوردهای این طرح بوده است.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) یادآور شد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) برای سرمایه‌گذاری در عملیات ساخت پالایشگاه آناهیتا در کرمانشاه آمادگی دارد تا شاهد تبدیل آن به قطب پالایشی در غرب کشور باشیم.

کد خبر 287599

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =