راهبردهای موثر اچ‌اس‌یی برای مجتمع‌های پتروشیمی متمرکز در یک منطقه تدوین می‌شود

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از تهیه محتوای دانشی مورد نیاز برای مجتمع‌های پتروشیمی متمرکز در یک منطقه در قالب کتابی تحت عنوان Multy» Complex Safety &Security» به‌منظور ارائه راهبردهای موثر کاهش آلودگی و افزایش ایمنی در مناطق خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله نصیری با اشاره به اینکه رعایت اچ‌اس‌یی به یکی از افتخارها در صنعت پتروشیمی بدل شده است، گفت: این شرکت به عنوان یک دستگاه نظارتی و حاکمیتی، استانداردها و نکات ایمنی را در نشست‌هایی به مدیران اعلام کرده است تا با اختصاص بودجه مورد نظر از سوی شرکت‌ها، اقدام‌های لازم در این باره انجام شود.

وی با بیان اینکه تجمع واحدهای صنعتی در یک منطقه به‌صورت متمرکز در سطح دنیا محدود است که به همین دلیل دانش ملاحظات ایمنی و مدیریت ریسک یکپارچه تجمع آلایندگی و تأثیر آن برانسان و محیط زیست برای این مجموعه‌ها چه در داخل و چه در سطح بین‌المللی بسیار کم است، افزود: بر همین اساس، محتوای دانشی مورد نیاز را در قالب یک کتاب با عنوان  «Multy Complex Safety & Security»در حال تهیه داریم تا راهبرد موثر کاهش آلودگی و افزایش ایمنی در منطقه را به شرکت‌ها آموزش دهیم.

نصیری به موضوع بازنگری میزان آب آتش‌نشانی مورد نیاز شرکت‌های پتروشیمی در دو منطقه ماهشهر و عسلویه بر اساس سناریوهای Worst Case اشاره و اظهار کرد: پیش‌بینی سیستم‌های پشتیبان تامین آب آتش‌نشانی از دریا  (High Flow)برای شرایط اضطراری یک اقدام در دست اجرا برای منطقه ماهشهر است.

وی گفت: در حوزه پدافند غیرعامل دو نرم‌افزار بومی و ملی در حال طراحی است که بر اساس SPA و API780 اتحادیه اروپا ارزش‌گذاری می‌شود و ضمن ارزیابی آسیب‌ها و تهدیدها، یک سامانه تحقیقاتی جامع برای تحلیل شرایط صنعت پتروشیمی خواهد بود.

مدیر اچ‌اس‌یی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد میزان آمادگی واحدهای پتروشیمی در مقابله با بحران گفت: سالانه یک مانور سراسری در منطقه و سالی دو مانور در سطح فرماندهی بحران اجرا می‌شود که ناظرانی از سازمان پدافند غیرعامل بر روند آن نظارت می‌کنند. همچنین در زمینه سایبری نیز مانور قطع اینترنت و اتصال به شبکه اینترانت برگزار شد که شرکت‌ها از شکاف‌های امنیتی خود برای ورود هکرها و اخلالگران سایبری آگاه شدند و با بستن این حفره‌های امنیتی در شبکه می‌توانند به‌راحتی با حمله‌های سایبری مقابله کنند.

وی ضمن تاکید بر استفاده از فناوری‌های نوین و بهره‌گیری از ایده‌های دانشگاهی در صنعت گفت: صنعت پتروشیمی مجالی برای استفاده از فناوری‌های نوین مانند نانو است که این فناوری هم‌اکنون در لباس‌های آتش‌نشانان و ماسک‌های فرار و تکنولوژی تصفیه فاضلاب‌های صنعتی و ... استفاده شده است و ضمن افزایش مقاومت در برابر آتش، نقش خنک‌کنندگی نیز دارد، اما در حوزه تجهیزات و فرآیند تولید فناوری نانو هنوز وارد نشده است.

نصیری ادامه داد: در دانشگاه‌ها به‌صورت مداوم فن‌بازارهایی برگزار می‌شود که متشکل از ایده‌های نو برای بهینه‌سازی تولید و ایمنی است. این ایده‌ها نیازمند توجه و سرمایه‌گذاری هستند تا سبب رشد بیشتر صنعت شوند.

کد خبر 287649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =