عمده فعالیت‎های نفت مناطق مرکزی بر غرب کشور متمرکز می‏‎شود

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اعلام کرد: با توجه به اهمیت توسعه میدان‎های مشترک نفتی و نیز تغذیه شبکه گازی غرب کشور، سرمایه‎گذاری و فعالیت‎های اجرایی این شرکت در سال آینده بیشتر بر حوزه شرکت بهره‎برداری نفت و گاز غرب متمرکز خو اهد بود.

به گزارش شانا به نقل از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، رامین حاتمی، مدیرعامل این شرکت در نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌های شرکت برای نیمه نخست سال ۱۳۹۸ که با حضور مدیران، رؤسا و کارشناسان ستادی، مدیران عامل، مدیران و رؤسای شرکت تابعه بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرق و غرب برگزار شد، گفت: اگرچه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران دومین شرکت تولیدکننده گاز در کشور و نخستین تولیدکننده گاز در خشکی است، اما با توجه به اهمیت توسعه میدان‌های مشترک نفتی و نیز تغذیه شبکه گازی غرب کشور، سرمایه‌گذاری و فعالیت‌های اجرایی این شرکت در سال آینده بیشتر در حوزه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب متمرکز خواهد بود.

وی از تولید ۶۰ میلیارد مترمکعب در سه شرکت تابعه نفت مناطق مرکزی ایران در 11 ماه امسال (شرکت بهره‌برداری‌ نفت و گاز غرب، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق و شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی) خبر داد و درباره فعالیت‌ها و پروژه‌های در دست اقدام شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب عنوان کرد: در منطقه عملیاتی تنگ بیجار، لرزه‌نگاری سه‌بعدی به ارزش 5 هزار میلیارد ریال و توسعه فاز دوم این میدان با حفاری پنج حلقه چاه و توسعه تاسیسات روزمینی با حدود ۱۱۰ میلیون دلار اعتبار در حال اجراست. از دیگر پروژه‌های این شرکت می‌توان به قراردادهای  EPCدانان (شامل لرزه‌نگاری و لایه‌شکافی هیدرولیکی دو حلقه چاه) و نفت‌شهر به ارزش تقریبی حدود ۱۳ تا ۱۴ هزار میلیارد ریال اشاره کرد.

حاتمی به پروژه انتقال نمکزدایی سرکان ماله‌کوه به چشمه خوش و پروژه برق‌رسانی آبان و پایدار غرب به ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب نیز اشاره کرد و افزود: از مجموع ۱۳ دکلی که درباره بحث نگهداشت تولید و قراردادهای EPC در سال آینده فعالیت خواهند کرد، تعداد ۱۰ دکل آن در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب حضور می‌یابند که بیش از ۸۰ درصد فعالیت‌های حفاری این شرکت را شامل می‌شود. همچنین تکمیل باقی‌مانده طرح ۱۶ میدان نفتی در مناطق عملیاتی چشمه‌خوش، دهلران و پایدار غرب از دیگر برنامه‌های این شرکت محسوب می‌شود. همچنین بسته‌های جدید EPCF و EPDF در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب شامل توسعه میدان‌های دهلران، چشمه خوش، دالپری، سامان، سومار و دلاوران با سرمایه تقریبی حدود ۶۰۰ میلیون دلار و تولید حدود ۳۰ هزار بشکه در روز منتظر نهایی شدن ازسوی شرکت ملی نفت ایران است.

بر اساس اعلام شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، حفاری چهار حلقه چاه جدید و سه حلقه چاه تعمیری نیز در برنامه شرکت نفت و گاز غرب در سال ۹۸  قرار دارد که با تحقق آن، پیش‌بینی می‌شود تولید نفت در این شرکت ۱۱ هزار و ۵۰۰ بشکه در روز افزایش یابد.

حاتمی همچنین درباره عملکرد تولیدی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی توضیح داد: در ۱۱ ماه اخیر در این شرکت، در مجموع ۴۷ میلیارد مترمکعب گاز، ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه نفت و یک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه میعانات گازی تولید شده است. میزان تولید گاز در شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق نیز تا ۲۷ بهمن ماه امسال معادل ۱۳ میلیارد مترمکعب بوده است.

کد خبر 287731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =