نشست پیش‎بینی بهره‎دهی چاه‎های نفت و گاز کارون برگزار شد

نشست پیش‌بینی بهره‎دهی چاه‎های نفت، تولید، توزیع و تزریق گاز شرکت بهره‎برداری نفت و گاز کارون با حضور مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب برگزار شد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در این نشست احمد محمدی، مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب اظهار کرد: نشست پیش‌بینی بهره‌دهی چاه‌ها از مهم‌ترین نشست‌های این شرکت و حتی وزارت نفت است که چشم‌انداز تولید و بهره‌برداری از مخازن را برای آینده ترسیم می‌کند.

 وی گفت: در این نشست‌ها برای طرح‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده، ملزومات مورد نیاز بررسی و درباره تامین و تدارک آنها تصمیم لازم اتخاذ خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به تحقق برنامه تولید نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون در سال ۹۷ از تلاش‌های مدیرعامل، مدیران و کارکنان این شرکت برای تحقق این برنامه قدردانی کرد.

محمدی با تأکید بر رعایت مقررات ایمنی در همه شرکت‌های بهره‌برداری مناطق نفت‌خیز جنوب تصریح کرد: هیچ فعالیتی نباید بدون مجوز واحدهای ایمنی انجام شود تا ابتدا ایمنی کارکنان و پس از آن ایمنی تاسیسات حفظ شود.

وی توجه به مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌های بهره‌بردار را یادآور شد و اظهار کرد: با وجود اینکه وظیفه و مأموریت اصلی ما تولید نفت و گاز است، اما باید به منظور توسعه پایدار و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی، فعالیت‌های حمایتی برای رفع محرومیت‌های پیرامون تاسیسات انجام شود.

تحقق ۱۰۱.۴ درصدی برنامه تولید شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون

در این نشست محسن دهانزاده، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی کارکنان، برنامه تولید نفت در این شرکت در نیمه دوم امسال به میزان ۱۰۱.۴ درصد محقق شده است.

وی درباره عملکرد این شرکت در زمینه نگهداری تاسیسات گفت: در ۹ ماه امسال، ۳۰۰ تجهیز و ماشین فرآیندی در این شرکت تعمیر و بازسازی شدند و ۸۷۶ مورد اقدام‌های مهندسی و ۱۵۵ اصلاحیه فرآیندی انجام شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون افزود: همچنین تعمیرات اساسی ۶ واحد گاز و گاز مایع و تقویت فشار گاز به همراه ۲۰ دستگاه توربین و پمپ از سوی مدیریت تعمیرات انجام شد.

دهانزاده به برنامه شرکت کارون برای حفظ و نگهداشت توان تولید در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت:‌ از جمله اقدام‌هایی که سال آینده برای حفظ و افزایش تولید انجام می‌شود، نصب ۲۰ دستگاه تلمبه درون‌چاهی ESP و SRP است.

وی افزود: امسال با هدف حفظ محیط زیست، روزانه بیش از ۹۹ هزار بشکه پساب واحدهای نمکزدایی جمع‌آوری و به چاه‌های دفعی تزریق شد.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون گفت:‌ به منظور ارتقای سطح ایمنی، ۳ هزار و ۶۷۵ نفر از کارکنان این شرکت امسال در دوره‌های آموزش ایمنی شرکت کردند و انواع آموزش‌ را فراگرفتند.

کد خبر 287734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =