طرح‎های مطالعاتی مدیریت خوردگی به شرکت‎های تابعه شرکت ملی نفت ابلاغ شد

شرح کار طرح‎های مطالعاتی استقرار مدیریت خوردگی در شرکت ملی نفت ایران برای اجرا به شرکت‌های تابعه این شرکت ابلاغ شد.

به گزارش شانا به نقل از مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، هادی ابراهیم فتح‌آبادی، رئیس کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی این شرکت با بیان این خبر گفت: با توجه به اینکه مقرر شده این طرح‌ها با همکاری مدیریت پژوهش و فناوری شرکت ملی نفت ایران انجام شود، هماهنگی با این مدیریت در حال انجام است. همچنین انتخاب مطالعه موردی (Case Study) درباره بازرسی بر مبنای ریسک (RBI) و سیستم مدیریت یکپارچه خطوط لوله (PIMS) نیز در دستور کار کارگروه است که به‌زودی در این مورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

به گزارش معاونت برنامه‌ریزی و تلفیق طرح‌ها و برنامه‌های مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران، سه طرح مطالعاتی با عناوین «طرح مطالعاتی ارتقای وضعیت سیستم‌های حفاظت کاتدی در بخش بالادستی تأسیسات نفت و گاز (خشکی و دریایی)»، «طرح مطالعاتی ارتقای وضعیت رنگ و پوشش» و «طرح مطالعاتی ارتقای وضعیت استفاده از ممانعت‌کننده ‌های خوردگی در بخش بالادستی نفت و گاز (خشکی و دریایی)»، به همراه اجرای پایلوت‌های تعریف‌شده برای هر طرح، به ترتیب در دستور کار شرکت‌های نفت مناطق مرکزی ایران، نفت و گاز اروندان و نفت فلات قاره ایران قرار گرفته است.

با توجه به قدمت تأسیسات شرکت ملی نفت ایران و اهمیت موضوع بازرسی فنی و کنترل خوردگی، کارگروه طرح استقرار مدیریت خوردگی و بازرسی فنی در شرکت ملی نفت ایران از ابتدای سال ١٣٩٦ در مدیریت برنامه‌ریزی تلفیقی فعالیت خود را آغاز و تاکنون ٦ طرح مطالعاتی مورد نیاز برای استقرار طرح مدیریت خوردگی را تعریف و در هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران مصوب کرده است.

سه طرح یادشده از طرح‌های اولویت‌دار است و سه طرح مطالعاتی دیگر نیز پس از حصول پیشرفت ٧٠ درصدی این طرح‌ها در دست اجرا قرار می‌گیرند.

کد خبر 287860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =