توزیع ۱۱۲ میلیون لیتر سوخت بخش کشاورزی در کردستان

از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۱۱۲ میلیون لیتر سـوخت در بین بهره‌برداران بخش کشاورزی استان کردستان توزیع شده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان، فریدون یاسمی، مدیر منطقه با بیان اینکه تخصیص سهمیه سوخت بخش کشاورزی بر اساس سطح زمین زیر کشت و تعداد ادوات کشاورزی است، افزود: از این میزان سوخت توزیعی، بیش از ۱۰ میلیون لیتر آن به واحدهای تولیدی کشاورزی اختصاص یافته است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۷ میزان سوخت مصرف شده توسط ادوات کشاورزی نسبت به سال ۹۶ با ۱۲ میلیون لیتر رشد همراه بوده است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کردستان به اختصاص سهمیه ۱۰۸ میلیون لیتری سوخت به بخش کشاورزی استان در سال ۹۸ اشاره کرد و افزود: از این میزان ۱۰۰ میلیون لیتر به ادوات کشاورزی و ۸ میلیون لیتر آن نیز به واحدهای تولیدی تخصیص یافته است.

یاسمی با اشاره به کسب رتبه دوم تولید گندم در سطح کشور ازسوی استان کردستان، اظهار کرد: برنامه‌ریزی و همکاری بسیار خوبی با دیگر اداره‌ها از جمله جهاد کشاورزی و امور آب منطقه‌ای برای تامین سوخت بخش کشاورزی انجام شده است و در هیچ شرایطی کشاورزان و صاحبان واحدهای تولیدی استان را بدون سوخت نخواهیم گذاشت.

وی همچنین از اجرای طرح راستی‌آزمایی ادوات کشاورزی در سطح استان و آمادگی این شرکت برای اجرای طرح الکترونیکی توزیع سوخت ادوات کشاورزی استان خبر داد و گفت: اگر در سال آینده زراعی زمین‌های بیشتری زیر کشت قرار گیرد، ۱۰ درصد به میزان سهمیه اختصاص‌یافته اضافه می‌شود.

کد خبر 287952

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =