گازرسانی به جزیره شیف استان بوشهر با عبور خط لوله از زیر بستر دریا

پروژه گازرسانی به جزیره شیف استان بوشهر با عبور خط لوله از زیر بستر دریا به روش HDD برای نخستین بار در صنعت گاز کشور، با دستور رئیس جمهوری به‌صورت ارتباط ویدئو کنفرانس به‌بهره برداری می‌رسد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی گاز ایران، فردا (یکشنبه 26 اسفندماه) هم‌زمان با سفر دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری به استان بوشهر به‌منظور بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های ملی و گازی کشور و نیز افتتاح طرح‌های توسعه فازهای ۱۳ و 22 تا 24 پارس جنوبی در عسلویه، پروژه گازرسانی به جزیره شیف با عبور خط لوله از زیر بستر دریا به روش HDD نیز که برای نخستین بار در صنعت گاز کشور اجرا شده است با دستور رئیس جمهوری به صورت ارتباط ویدئو کنفرانس بهره‌برداری می‌شود.

سعید مومنی، مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران در این باره اظهار کرد: افزون بر گازرسانی به جزیره شیف در استان بوشهر، طرح گازرسانی به کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی بوشهر نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی هزینه گازرسانی به پروژه‌های یاد شده را حدود 11 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: با بهره‌برداری از این طرح‌ها، بیش از یک هزار و 800 خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

به گفته مومنی، طول خط لوله انتقال گاز به جزیره شیف 2.5 کیلومتر است و برای گازرسانی به این جزیره و کمپ صدف و مروارید نیروگاه اتمی استان بوشهر، 21 کیلومتر خط تغذیه، بیش از 25 کیلومتر شبکه به همراه یک ایستگاه تقلیل فشار TBS نیز در مدت هفت ماه ساخته و آماده بهره‌برداری شده است.

شایان ذکر است، جزیره شیف در ۱۲ کیلومتری شمال غربی شهرستان بوشهر و در ۶ کیلومتری شمال بندر بوشهر، جزیره‌ای ماسه‌ای در شمال بندر بوشهر در انتهای تالاب حله است که از به هم پیوستن آب رودخانه شاپور و دالکی به وجود آمده است. این جزیره از سال 1388 با احداث جاده از جزیره صدرا به خشکی راه دارد.

کد خبر 288064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =