۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
  • کد خبر: 288185
ثبت رکوردهای جدید تولید در پتروشیمی‌های غرب کشور

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی از ثبت رکوردهای جدید تولید در پتروشیمی‌های غرب کشور خبر داد.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، قدرت‌الله فرج‌پور اظهار کرد: از ابتدای سال گذشته تا 26 اسفند ماه 97، مجتمع پتروشیمی لرستان حدود 5 درصد، پلیمر کرمانشاه 8 درصد، کردستان 18 درصد و مهاباد 8 درصد نسبت به سال 1396 رشد تولید را محقق و محصولات پلیمری خود را افزون بر عرضه در داخل کشور به کشورهای مختلف صادر کردند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب پتروشیمی ایلام براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، افزود: امسال با تولیدی شدن واحد الفین پتروشیمی ایلام، شاهد تأمین بخشی از اتیلن مورد نیاز این مجتمع از این واحد خواهیم بود.

فرج‌پور ادامه داد: در سال 97 پتروشیمی کاویان به عنوان تأمین‌کننده اصلی خوراک خط لوله اتیلن غرب، رشد 36 درصدی تولید اتیلن را به ثبت رساند و بدین ترتیب پتروشیمی‌های واقع در مسیر این خط توانستند اتیلن بیشتری دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر اتیلن مورد نیاز مجتمع‌های متصل به خط اتیلن غرب، بیشتر توسط پتروشیمی کاویان تأمین می­‌شود و با توجه به اولویت تأمین نیاز داخل کشور، اتیلن مازاد دیگر مجتمع‌های الفینی منطقه عسلویه نیز به خط تزریق می­‌شود. همچنین در آینده نزدیک با راه‌اندازی واحد الفین مجتمع پتروشیمی ایلام، به تدریج وابستگی این مجتمع به خط غرب کاهش خواهد یافت.

کد خبر 288185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =