اعزام ماشین‌آلات مناطق نفت‌خیز جنوب برای امدادرسانی به مناطق سیل‌زده خوزستان

شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در پی بارندگی‌های چند روز اخیر و آبگرفتگی برخی مناطق شهری و روستایی استان خوزستان، به منظور امدادرسانی به مناطق سیل‌زده ۶۴ دستگاه ماشین‌آلات را به مناطق سیل‌زده اعزام کرده است.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ستاد مدیریت بحران شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در هماهنگی با ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان نسبت به تامین ماشین‌آلات مورد نیاز شهرستان‌های در معرض خطر سیل برنامه‌ریزی و اقدام کرده است.

در این راستا مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید، ۶۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات شامل ۲۲ دستگاه کمپرسی، ۱۴ دستگاه لودر، ۱۰ دستگاه بیل مکانیکی، ۳ دستگاه بولدوزر، یک دستگاه غلتک، یک دستگاه گریدر، یک دستگاه کامیون اتاق‌دار، ۳ دستگاه وانت، یک دستگاه تریلر و ۸ دستگاه پمپ آب  ‌به مناطق مورد نیاز اعزام کرده است که تا عادی شدن شرایط در استان خوزستان در آن مناطق مستقر خواهند بود.

از این ماشین‌آلات ۵ دستگاه لودر، ۵ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه وانت در اختیار فرمانداری شهرستان کارون و ۲ دستگاه کمپرسی، ۲ دستگاه لودر و ۳ دستگاه بیل مکانیکی نیز در اختیار فرمانداری شهرستان باوی قرار داده شده است.

بر پایه این گزارش همچنین در حوزه شهرستان اهواز نیز ۳ دستگاه لودر، ۵ دستگاه کمپرسی و ۲ دستگاه بیل مکانیکی برای حضور در بخش اسماعیلیه و ۲ دستگاه لودر، ۲ دستگاه کمپرسی و ۲ دستگاه بیل مکانیکی برای حضور در بخش بامدژ در اختیار فرمانداری اهواز و یک دستگاه بولدوزر در اختیار شهرداری منطقه ۴ اهواز، ۸ دستگاه کمپرسی، یک دستگاه لودر، یک دستگاه بولدوزر و ۱ دستگاه غلتک در اختیار شهرداری منطقه ۳ اهواز و ۲ دستگاه پمپ ۴ اینچ و ۲ دستگاه پمپ ۶ اینچ در اختیار آبفای منطقه ۵ اهواز قرار داده شد.

در روستای بیت حمید مشراگه از توابع شهرستان رامشیر نیز یک دستگاه بولدوزر در محل استقرار دارد؛ همچنین دو دستگاه پمپ ۴ اینچ و ۲ دستگاه پمپ ۶ اینچ برای رفع آبگرفتگی به شهرستان‌های ایذه و دشت آزادگان و یک دستگاه لودر، یک دستگاه بیل مکانیکی و یک دستگاه گریدر نیز به شهرستان اندیکا اعزام شد.

هم اکنون بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به صورت ۲۴ ساعته (نوبتکار) مشغول کار هستند. واحدهای ایمنی و بازرسی فنی این مدیریت نیز در مناطق در حال فعالیت مستقر هستند و توسط ماشین‌آلات ترابری به میزان  ۵ هزار مترمکعب در روز خاکبرداری در حال انجام است.

این حجم از خدمات در حالی صورت می‌گیرد که این مدیریت همزمان مسئولیت پشتیبانی از واحدهای ستادی و عملیاتی، تاسیسات و خطوط لوله، دکل‌ها و پروژه‌های تولید شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب را در پهنه پنج استان جنوب غرب کشور بر عهده دارد.

کد خبر 288214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =